tisdag 1 januari 2008

Ett gott slut


Nyårsafton gick i sundhetens och naturens tecken med fyra timmars vandring i bergen Serranía de Ronda. Jag blir lycklig av berg och natur, jag menar verklig natur, när man befinner sig mitt i och långt bort från verkligheten, får problemen att rinna av en. Så ja, 2007 fick ett mycket gott slut.


Vi började vår rutt från byn Parauta.


Fruktpaus.





Kom efter en liten omväg så småningom fram till byn Igualeja.


Och promenerade sedan tillbaka igen.



Vandringen avslutades med en sen och välförtjänt lunch i det fria. Det smakade gudomligt, dessutom var denna fantastiska "tortilla de patatas" hemmagjord.


Vår lilla stuga i Complejo Turístico Salitre. Här åt vi en mycket god middag på kvällen, proppade munnen full av de tolv lyckodruvorna vid tolvslaget och skålade i cava.

God fotsättning på 2008!

6 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Ah, vad kul att du är tillbaka.
Perfekt sätt att fira nyâr och vilken tur med vädret.
Jag ver precis vad du menar. Bergen gör mig ocksâ lycklig och harmonisk. Man känner sig sâ lângt frân allting, fast man bara har âkt nâgra kilometer.

KARLAVAGNEN sa...

Härliga bilder! Gott Slut och ett kanon bra början på ett år som bara SKA vara ett roligt år idag.

la linda sa...

ser helt undebart ut och tortillan alldeles ljuvlig, nu blev jag hungrig. god forsättning på det nya året!!

Carin sa...

anna malaga: Tack! :) Ja, det var verkligen ett toppennyår! Dessutom började jag 2008 med träningsvärk istället för baksmälla :)

karlavagnen: Tack det samma! Hoppas du har/haft det det riktigt bra i Sverige!

la linda: ja, det var underbart! Tack det samma!

Pumita sa...

Oj, vilka fina bilder! Inte för att jag är speciellt hurtig men jag skulle kunna gå hur långt som helst för den där tortillan! ;p

Carin sa...

pumita: tack :) Jag är inte heller så hurtig och håller fullständigt med! Bergen och naturen görs inte rättvisa på bilderna, i verkligheten slukar de hela din uppmärksamhet och du tänker varken på flåset eller musklerna som knyter sig.