torsdag 10 januari 2008

Grattis & godnatt

Min blogg fyller ett år idag. Hipp hipp..!

Utan en regelrätt plan ville jag skapa en lagom personlig blogg med mina reflektioner om livet, hur det är att vara jag, om att vara utlandssvensk i Spanien, dela med mig av fotografier, tankar, både ilskna och glada. På sistone har jag kommit av mig lite, liksom tappat balansen. Jag känner mig för tillfället inte helt bekväm med att vara en öppen bok för världen att läsa, samtidigt som "small talk" aldrig riktigt varit min grej. Och att vända siktet utåt, mot den stora världen, för att blogga om sådant som sker omkring mig, för det finns inte riktigt plats just nu. Och då blev det så väldigt lite kvar att skriva...

Bloggen lämnas därför i träda. Och av en slump faktiskt, blir det just på ettårsdagen. Jag är en vindflöjel och kanske är jag tillbaka snart för att lusten återvänder och den där balansen likaså. Kanske dröjer det ett tag.

På återseende!

19 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Vad? Nääämen... Men inte... Joo det kan du...

Lycka till vindflöjeln...

Thérèse sa...

Tråkigt , även om jag förstår dig. Jag känner inte alltid lusten att blogga och har i perioder varit ganska dålig på det. Det kan vara skön med en paus. Hoppas du snart är tillbaka och lycka till

Anonym sa...

Grattis!! Hoppas du kommer tillbaka. Jag tycker det har varit intressant att läsa om dig och spanien.

Anonym sa...

Jag förstår vad du menar, från början känns ju ens blogg helt anonym men ju mer man "lär känna" de som läser blir det lite mer komplicerat att hålla det på en lagom privat nivå. Jag kommer i alla fall sakna din blogg, de små glimtarna från vardagslivet i Spanien lindrar min ständiga spanienlängtan lite grann. Hoppas du återkommer! Ha det bra, kram

Anna Malaga sa...

Trâkigt tycker jag med, men jag förstâr att du inte vara personlig och samtidigt o-anonym.
kram,

Pumita sa...

Nej men vad är detta?! Vad tråkigt! Kommer att saknar din blogg, de fina bilderna och berättelserna från Spanien. Hoppas att du återkommer!

¡Cuídate!
/Johanna

Verbal Kint sa...

Kommer att sakna dina skriverier här, Carin. Kommer du tillbaka finns vi här.
Lycka till och ha det bra!

V.K.

Mirabelle sa...

Jag instämmer med övriga. Jag kommer att sakna din blogg!

Lycka till!

Carin sa...

karla: tack, och jo, det kan jag ju, men jag vet inte hur länge jag kan hålla mig i fråndet...

therese: ja, just nu behöver jag en paus men jag är rätt säker på att jag är tillbaka snart. tack!

muchacha tack så mycket, vad roligt :-)

anna: ha det bra du med och kram. I´ll be back!

anna malaga: nej, det är knepigt det där... kram

pumita: tack så mycket och det samma! vi ses igen, med säkerhet!

verbal kint: tack så mycket! Jag ger mig till känna när jag är tillbaka igen. Har på känn att det kanske inte dröjer alltför länge, träda är ju inte det samma som att lägga av... sköt om dig!

Carin sa...

mirabelle: åh, söt du är! Jag kommer tillbaka, behöver bara reda ut en del tankar först :-)

kram

KARLAVAGNEN sa...

Alltså, du är SAKNAAAD!!!

Carin sa...

karla: åh, du är bra på att övertala med smicker hehe. Jag lovar att jag säkert kommer tillbaka, men inte riktigt än :-) kram

KARLAVAGNEN sa...

åååh, suck... bara en liiiiten glimt om att allt är väl kanske? :-)

KARLAVAGNEN sa...

Ho-Ho? Nä, här var det tyst och stilla...

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Kan du kontakta mig på:
Pia@tailsweep.com
Det gäller annonsering på din site.

KARLAVAGNEN sa...

När vänder vinden?

KARLAVAGNEN sa...

Nu vill vi har tvär-drag... För vinden vänder ju aldrig. Törnrosa sömnig blog har fått pris!!!

Verbal Kint sa...

Så tittar man in igen och lika tyst som förra gången... Drygt ett år sedan...
Du är saknad.