torsdag 3 januari 2008

IKEA-premiär

Idag har jag premiärshoppat på IKEA i Málaga. Det var en ganska speciell upplevelse. Det är ju så svenskt. Som att kliva rakt in i Sverige. Som att vara hemma. Men omgiven av spanjorer. Lustigt.

Lite besviken blev jag. Jag hade verkligen gett mig själv tillåtelse att shoppa loss, men som alltid när man gör det hittar man inget. Jag lyckades göra av med hela 30 euro... På: en grön mjukiskrokodil, två förvaringsboxar till badrummet, en väldans massa ljus, servetter, en brödform och i mataffären ett paket lingonbrödmix och äppelvinäger med lingon.

Det kändes som det var... jag vet inte, lite tunt. Sedan tror jag att de förlorar på att infrastrukturen runt varuhuset inte är klar ännu. Från tågstationen måste man gå ganska långt för att ta sig över spåret och bilvägen är ett sammelsurium av byggstaket, oranga koner och filer som plötsligt inte leder någonvart.

Men ändå, IKEA är ändå IKEA, och jag kommer snart åka dit igen!

2 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Nej, jag har heller inte gjort av med nâgra stora summor där. Fast jag hittade en ny sort chokladkaka, Marabou Daim, det var supergott!
Det roliga är att studera folk, men det fâr jag skriva om nâgon dag.
Sevillacentret är konstigt nog större och har större svensk mataffär.

Carin sa...

anna malaga: men Anna, smakade du inte Marabou Daim på svenska veckan??!! Håller med, den är fantastisk!