onsdag 2 januari 2008

Så blir 2008?

Jag har hört att nyårsdagen är en symbol för hur resten av året kommer att bli. Med önskemål om vissa modifikationer eller snarare tillägg, ser jag i så fall fram emot 2008 med ganska stor tillförsikt:

- Jag vaknade med träningsvärk istället för baksmälla
- När jag klev utanför dörren andades jag frisk bergsluft
- Det första jag åt var ett äpple och därefter färskpressad apelsinjuice till rostat bröd med olivolja och salt
- Jag fick förmodligen seklets bästa skratt när vi hamnade efter en bil med ratten på höger sida, på vänster sida satt en mycket rakryggad dalmatinerhund med ögonen koncentrerat på vägen. Bakifrån såg det definitivt ut som om det var han som var ute och körde!
- Mitt barnasinne fick sitt då vi stannade på en vägkrog/butik och köpte Tintin-serier i bokform
- Två sköna filmer, soffan, mängder av choklad
- God och nyttig kvällsmåltid bestående av heta räkor, potatis, kronärtskocka och groddar (konstig blandning jag vet...)
- En god bok och så... godnatt... zzz...

2 kommentarer:

Mirabelle sa...

Vad mysigt med nyårsvandring! Bergsvandring är fantastiskt rensande för själen :).

Tack så mycket för vi fick komma och bo med dig. Det var hur kul som helst! God fortsättning och hoppas att vi ses snart igen!

Stor kram Bella

Carin sa...

mirabelle: ja, det var verkligen rensande för själen, och kanske framför allt för huvudet! Allt onödigt tjafs skingras liksom och tar inte lika mycket plats när man går där i naturen och känner sig liten i allt det vackra.

Tack själv för allt, det var jättemysigt att ha er här! stor kram & god fortsättning på 200(