fredag 14 december 2007

ADSL någon?

Nu ringde precis tekniker nummer 2 från Telefonica. Han ville också gärna komma och installera ADSL i mitt nya hem. Jag förklarade att jag flyttat in för tre veckor sedan och att jag haft Internet sedan dess. Han var väldigt trevlig och skulle annullera ordern, inga problem. Jag passade på att ge ännu en hint om förvirringen som råder när man försöker tala med Telefonica. Precis som tekniker nummer 1 höll han fullständigt med. Jag har också fått bekräftat att deras callcenter ligger i Argentina, därav de dåliga linjerna och den för mig svårförståeliga dialekten. Tokigt, svenska företag flyttar sina callcenter till Spanien medan de spanska flyttar sina till Marocko och Sydamerika.

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Spanien är egentligen väldigt likt Nederländerna.

Anna Malaga sa...

Det var väl det jag ska.
Precis som marockanerna kommer hit och skördar, och de spanska jordbruksarbetarna âker till Frankrike och skördar druvor...de fâr dubbelt sâ mycket betalt.

Thérèse sa...

Intressant , jag har själv undrat över dom dåliga linjerna och den konstiga dialekten. Visste inte att man hamnade i Argentina när man ringde dom

Carin sa...

karlavagen: jaså, där ser man :) Å andra sidan, sånt här strul verkar det vara överallt, telefonbolagen i Sverige är nog inte mycket bättre.

anna malaga: precis, du hade så rätt så! :-) visserligen bra med utbyte, men inte helt effektivt system alltid kanske...

therese: nej, först trodde jag bara att det var ett jobb som argentinarna fick, ett typiskt "invandrarjobb" alltså. Men det visade sig vara så att de faktiskt inte ens befinner sig i landet...