fredag 7 december 2007

En nyttig fredagkväll


Om man halvt hysteriskt, en fredagkväll, handlar: persilja, selleri, groddar, ruccola och rädisor, och knappt kan vänta på att få äta upp det, vad har man brist på då? Jag menar något måste det ju vara. Järn? Jag shoppade visserligen också öl och Fanta citron för att göra "clara con limon", pistagenötter och ansjovisfyllda oliver för att börja snacksa lite redan nu, och "coquinas", små musslor, som jag senare ska steka upp i olja och massor av vitlök.

Ni anar inte vad det förändrat mitt liv att flytta till ett kvarter där det finns en fantastisk, välsorterad livsmedelsbutik där jag blir inspirerad att handla!

3 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Klart bättre en popcorn! Nu blir det snart pannbiff ocksâ..

KARLAVAGNEN sa...

Magnesium! Total lack!!!
Precis som jag försvarar mitt intag av två små påsar med M&Ms igår medans jag körde från Alicante. Massor med Magnesium i nötter mmmmmm....

Carin sa...

anna malaga: ja, kanske... kanske... :-)
Jag har även klarat tre påsar popcorn i helgen hehe

karlavagnen: magnesium är det så hmmm, intressant. Finns det i popcorn??? ;-)