onsdag 5 december 2007

Redo för julen


I år ska ska jag fira jul i Málaga med fyra vänner som kommer nedflygandes från Sverige. Det känns lite konstigt, det är min andra jul under mitt snart 33-åriga liv som jag inte firar med familjen. Men det ska bli mysigt! Och Málaga är, tror det eller ej, väldigt stämningsfullt när mörkret faller. Maken till julbelysning tror jag är svårt att finna. Men jag lämnar ingenting åt slumpen, så idag har jag beställt följande filmer: Kalle Ankas önskejul, Askungen och Casablanca. Jag saknar bara Astrid Lindgrens jul, den finns inte att köpa här... hallå snälla tomten om du läser det här. Skulle gärna vilja ha. Och jag har varit väldigt snäll :-)

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hade kunnat låna ut historien om Scroodge också samt Fanny och Alexander. Har dock inte Astrid Lindgrens jul...
Drar hem till jul, men hade likagärna varit kvar här och fyllt huset med vänner!

Carin sa...

karlavagnen: mmm tack, men Fanny & Alexander är väl lite deppigt.. eller? du får säkert hur mysigt som helst i Sverige! Men det ska verkligen bli kul att stanna med huset fullt av vänner också :-)