onsdag 5 december 2007

Nyårsplaner

För första gången, tror jag, sedan jag blev stor nog att inte vilja fira nyår med familjen, vet jag innan jul vad jag ska göra den 31:e. Nyårsafton hamnar liksom alltid i skymundan av julen, alla vet att de vill göra något särskilt, bara det gör att jag får ångest (dagar när man förväntas ha roligare och mer omgiven av kärlek än vanligt), men ingen har tid eller lust att stå för själva planeringen mitt i julstöket. Men i år blir det storslaget! Vi åker 10-12 personer tre dagar till ett hus i Serranía de Ronda och det känns alldeles... alldeles underbart!

Så här ser det ut på Complejo Turístico Salitre

Kanske vi ska bo i en sån här mysig trästuga...

...eller i ett sånt här fint lanthus.

Och som grädde på moset finns chans att jag får se lite snö, för det snöar faktiskt i Ronda på vintern!

4 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Âh, vad mysigt!! Hoppas ni fâr riktigt kul!

Carin sa...

anna malaga: ja, det ska bli det bli!!! tack! hoppas det kommer lite snö också :-)

Ataharis sa...

Åh, Ronda! Sött och mysigt.

Fast när jag var där, på utflykt med spanskaskolan i Sevilla, stod vi som bäst och tittade på ravinen och bron när någon ... hoppade. Svårt att hämta sig efter det.

Hoppas din nyår blir superb!

Carin sa...

trulsa: Men fy vad ruskigt! Nej, det förstår jag att man inte glömmer så lätt. Det var ingen av dina kursare hoppas jag! Min nyår firas egentligen en bra bit väster om Ronda, långt från bron och ravinen...