tisdag 11 december 2007

När slutade jag tro på tomten?

Det är samma varje år. Jag sörjer att den där pirrkänslan innan jul inte infinner sig. Det är ju såklart därför man ska ha egna barn som tar över när man själv tappar tron.

Samtidigt går december alldeles för fort. Folk klagar på att julen börjar tidigare för varje år. Det är lugnt, för min del skulle den kunna börja i september, så hinner man njuta lite.

Igår köpte jag julklappar, två mycket effektiva timmar på stan och jag var ganska nöjd när jag var klar. Men det är nåt som saknas. Kanske i år lite extra för att de ska skickas och jag måste tänka smått och inte får vara med och se ansiktena på dem som ska öppna paketen.

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Tjabba Skräbban! Om du bott lite närmare Madrid hade jag kunnat tau määä dooum å lämpat auv dooum pau lämplig plats i Skaaaune. Ska ju köra västkusten upp från Malmooouueeee..
Nähä-nä, min skaaunska har inte blivit bättre.

Anonym sa...

Ja det skulle vara rätt kul att fortfarande tro på tomten :)

Thérèse sa...

Julen blir faktiskt en annan grej när man har egna barn. Innan jag fick barn så brydde jag mig inte så mycket men nu är det kul att pyssla , julpynta och baka när dom är så entusiastiska. Man får tillbaka lite av den känslan man själv hade som barn.

Carin sa...

karlavagnen: åh, det var snällt av dig men jag tror jag ska kunna lyckas muta en annan resenär som befinner sig lite närmre. Och du, din skånska är helt fantastisk! Kör hårt!

mediabrus: ja, eller hur?! det vore mysigt :-)

therese: ja, jag förstår det, blir lite avis faktiskt, vill också ha! :-) Mys och njut!