söndag 15 juli 2007

Dublin toaspecial

Jag är tillbaka i Málaga! Inte helt olycklig faktiskt... har lärt mig att regn, grå himmel och kyla inte alls är särskilt exotiskt trots att man har sol nästan året runt. Det är ganska deprimerande oavsett. Givetvis hade jag trots 17 grader och väta en väldigt skön semester som jag alldeles strax ska berätta om, framför allt dela med mig av alla gröna bilder. Men först ett alldeles särskilt toaspecial! På Dublins toaletter hittar man nämligen erbjudande om både det ena och det andra.


Med tanke på den fuktiga luften kanske det är fler än man skulle kunna tro som plötsligt finner sig i behov av en plattång.


Och har du glömt spruta på dig parfym, kanske gått till puben direkt efter jobbet, och står där öga mot öga (eller snarare näsa mot näsa) med drömprinsen. Lugn, det finns bot.


Ja, och så allt det där andra en kvinna kan behöva en utekväll; kondomer, tuggummi, choklad, bindor och tamponger. Vad mer kan man önska sig?

11 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

... en ny bil? Nä, nä.. Automaten skulle bli för stor. Okey'ra! Välkommen tillbaka! Får ännu mer vånda inför kommande färd norröver. Fryser i Madrid eftersom det är runt 28 grader varmt i natt... Går ju inte att gny om sånt i Sverige... Får packa thermounderställ och thermos!

Carin sa...

karlavagnen: ja, det skulle väl vara det då... hehehe, eller kanske mannen för vilken man behöver alla dessa prylar. Irländare är oerhört charmiga men flirta vet de inte vad det är :-)

Och tack! så det blir Sverige för din del? Ja, ta med dig varma kläder, det finns ju som bekant inget dåligt väder... och ha så mysigt! Bra böcker är också ett tips.

Anonym sa...

Hahaha, det ser bra ut! Då vet jag vad jag har att vänta mig om knappt två veckor :)

Är jättenyfiken på att höra hur du haft det, du får hemskt gärna ge lite trevliga tips... ; )

kramisar

Nadia sa...

Schysst med plattång på toaletten!

Anonym sa...

Locktång då? Hade de ingen locktång? Dålig service annars :-) Hoppas du har haft kul!

Anonym sa...

Bienvenida de nuevo por estas tierras! Espero que lo hayas pasado bien en Irlanda.
No voy a seguir frecuentemente tu blog porque por desgracia no entiendo nada y eso me desespera un poco...
De todas formas, lo dicho, me alegro de que estés por aquí! Ya nos veremos!
Un beso

(El peligroso Harlysta jejeje)

Anonym sa...

Y digo yo: o haces un blog en español, o me enseñas a hablar en sueco...

Miguel Ángel AKA "Badulacke" sa...

Esteee...ya no soy anónimo.

KARLAVAGNEN sa...

Ehrm, husdoktorn kanske? Den spanske kommentatorn? *bara retas liiite

Pumita sa...

Välutrustade verkar di vara, irländarna. ;) Ser framemot fler bilder.

Carin sa...

anniqa: du ska få tips!!! Jag lovar att lägga ut ett litet resereportage snart snart! kram!

nadia: Ja, inte tokigt! Även om jag själv nog skulle känna mig lite B om jag började hålla på att fixa håret på en offentlig toalett :-)

anna: Du har rätt, det är lite diskriminerande! Jag har haft det bra tack!

badulacke: Muchas gracias! y siiiiiiii me lo pasé muy bien, ya te contaré, aunque el tiempo no era para reirse... y no me quejo para nada de haber vuelto a Málaga. Pero Irlanda es precioso! Sería divertido con un blog en español, pero no sé... empezemos con que tu aprendas sueco??? ;-)

karlavagnen: Nej, faktiskt inte... hehe, ovanstående är helt oskyldig.

pumita: ja verkligen! bilder kommer straaaaaaax! :-)