tisdag 3 juli 2007

Köp aldrig billigt

I februari pajade min vapendragare sedan nio år, en mintgrön Philips. Jag köpte en ny, en liten söt, röd, billig, på Carrefour. Men det är ju som bekant inte utsidan som räknas, inte heller när det gäller dammsugare. Efter bara några månader har den lagt av, och det inte bara på ett sätt, den fullständigt håller på att falla i bitar, eller snarare sprätter kroppsdelar omkring sig, och suger definitivt inte upp nåt damm, än mindre de stenar som faller från mitt berömda tak.

Och ärligt talat vet jag inte om det är värt att släpa den tillbaka till Carrefour och försöka att få den utbytt. Jag orkar inte! Det får bli kvast och mopp nu ett tag tror jag, "a la española".

Det lönar sig ALDRIG att köpa billigt. Önskar att jag kunde komma ihåg det.

3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Fråga en holländare om de tycker att det lönar sig att köpa billigt. De brukar göra det. Om det inte är kvalite verkar inte spela någon roll.

Carin sa...

karlavagnen: Ibland har man ju liksom inget val, om prisskillnaden är väldigt stor, men jag blir allt mer överygad om att billigt på lång sikt alltid blir dyrare.

KARLAVAGNEN sa...

Nej det har du absolut rätt i.