onsdag 18 juli 2007

Hemma bäst


Dublin och Irland i all ära, men vem behöver egentligen flyga någonstans när man har det här två timmars bilfärd hemifrån? Resereportage blir det definitivt, men jag har semester och försöker undvika sitta inne och glo på min dator. Därför kommer här tillsvidare några bilder från Bolonia i Tarifa där jag har tillbringat dagen. Mmmmmmums!




Nakenstrand! Jag behöll dock bikinin på. Lustigt att man efter en stund inte reagerade över att folk gick omkring spritt språngande. Gratis spa fanns också, Tarifalera kletades på nakna kroppar och gjorde huden så mjuk så mjuk!


Paradiset på jorden.


Inte för alla dock. Det sticker i hjärtat när man passerar "las pateras", båtarna med immigranter från norra Afrika.




Inte alla kommer ända fram...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara stränder! Måste åka dit någon gång!

Pumita sa...

Det var härliga strandbilder men samtidigt blir man ju förgrymmad när man tänker på alla som flyter i land. Det är vidrigt!

P.S. Jag tycker att du gör rätt i att koppla ner på semestern! Men det är ju lite synd om oss som vill se Irland-bilder. ;D

Carin sa...

anna: Ja, Tarifa är nog paradiset på jorden, åk dit!

pumita: Ja, visst är det hemskt! Sorgligt att det inte ska gå att hjälpa dem bättre. Nu har jag änltigen uppdaterat med bilderna från Irland, ledsen att det dröjde! Men bättre sent än... :-)