onsdag 25 juli 2007

Ordlös onsdag - Läskande



Fler bidrag

19 kommentarer:

Susanne sa...

Vattenmelon väcker en mängd minnen hos mig, alltid av den törstsläckande sorten, tillfällen då en skiva vattenmelon piggat upp i hettan. Konstigt nog gillade jag inte vattenmelon när jag var liten. Kanske för att det var för kallt i min barndom eller för att melonen inte var tillräckligt söt.

Den godaste vattenmelonen jag ätit finns i Italien, där jag lärde mig att de ska vara stora för att vara tillräckligt söta. Minst tio kg tunga.

Admin sa...

Mmmm - vad sugen jag blir1

Miss Marie sa...

Ja, rubriken stämmer verkligen! Jag blir riktigt läskad...

Carin sa...

susanne: ja, vattenmelon måste vara den mest törstsläckande frukten och man får känns sig härligt barnslig när saften rinner längs hakan och ned mot halsen. Det går ju helt enkelt inte att äta utan att slabba och det är befriande! Tio kilo, ojoj... inget för ensamhusåll :-)

Maleé: Mmmm, eller hur?! Jag med. Igen!

Marie: Bästa törstsläckaren på stranden! Utan konkurrens!

Mildamakter sa...

Åhh vad sugen jag blev på vattenmelon nu

Anonym sa...

Jag säger precis som många andra: *Mmmmmm!* ;) Gott och läskande...

Anonym sa...

Kan nästan känna smaken här. Finns inget bättre än vattenmelon när värmen trycker på.

Nejma sa...

Åh vad gott! Har inte ätit vattenmelon på flera dagar nu. Måste nog nästan trotsa hettan i eftermiddag och ta mej upp till torget och köpa en vattenmelon. Håller medom att dom måste vara stora för att varariktigt goda. Gränsen går väl vid cirkus 7 kg eller så... Och nej, kanske inget för ensamhushåll - om man inte melonbanatar så klart. Vattenmelon är ju vätskedrivande och läskande, perfekt mat om man vill gå ner i vikt. *s*

Anne sa...

mmmm, ser gott ut!

Anonym sa...

Nu blev jag ju sugen på melon...

Anonym sa...

Den första tuggan är godast
britt-Marie

Elisabeth sa...

Mums, vattenmelon... fast de passar inte riktigt till det svenska sommarvädret direkt. Tyvärr!

Pumita sa...

Tjusig bild! Men jag föredrar galiamelon... är lite småkinkig med kärnorna. ;D

Carin sa...

mildamakter: mmm... det e bara å hugga in! ;-)

mimo: ja eller hur?!

härensjö: håller fullständigt med! Äter det alldeles för lite!

nejma: hoppas du orkade ta dig till torget! Men melonbanta..? njae, tror inte det är nåt för mig, behöver lite mer att bita i så att säga. Men mellan målen så! :-)

anne: javisst gör det!

Nina på johangården: ja, det är en sån där grej man inte tänker på förrän man ser den.

britt-marie: jag håller med! förutom att det är ganska slabbigt härligt när man kommit ned sig en bit och köttet blir lite fastare och saften rinner överallt :-)

elisabeth: nej... kanske inte gör sig så bra i regn och kyla... eller så är det vad som behövs för att få lite sommarkänsla ändå.

pumita: Mmmm det är också gott, men sötare, eller hur? så det blir inte lika törstsläckande.

Thérèse sa...

Gott , jag har också ätit vattenmelon idag fast tyvärr inte på någon strand vid Medelhavet utan hemma i min soffa men det var gott ändå

Anna Malaga sa...

Mmmm...Det jag gillar allra bäst med bilden är att det finns en parasoll i samma färg som melonen i bakgrunden.

Carin sa...

therese: Man får göra vad man kan för att nå sommarkänsla, vattenmelon hemma i soffan är ju defintivt bättre än ingen alls :-)

anna málaga: hehe va roligt, det hade jag inte själv sett! :-)

Pumita sa...

Ja, galia är sötare och inte så läskande men god ändå.

Carin sa...

pumita: måste köpa en och prova!