tisdag 3 juli 2007

Lättnad

Jag har under några veckor väntat på ett besked, resultatet på ett prov som en mycket nära anhörig gjort. Idag skulle det komma. Tidigare har jag försökt lyssna på min intuition, som jag visserligen inte ger så mycket för, men har inte lyckats känna. Ena stunden kände jag väldigt tydligt att det skulle gå bra, att det bara kunde gå bra. Andra stunden var jag övertygad om att något allvarligt väntade. Säkerligen för att väldigt många omkring mig det senaste halvåret blivit sjuka i cancer. Men som min kompis sa när jag oroade mig, det finns ju fler sjukdomar än förkylning och cancer. Och hon har rätt. Men det är ändå mellan de extremerna som man pendlar när något är fel.

I morse vaknade jag och visste. Jag tvivlade inte ens. Och nu fick jag just det bekräftat i ett litet, betydelsefullt sms. En sjukdom, men inget farligt. Inget dödligt. Det var en sådan dag.

En vän sa till mig igår att 3 är kejsarinnans nummer i Tarotleken. Den 3 juli - kejsarinnans och alla starka kvinnors dag.

8 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

HUUURRRAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Carin sa...

karlavagnen: Tack :-)

Anne sa...

Skönt! Ja, the Empress, modersgestalten har nummer tre.

Anne sa...

Oj, vad konstigt att vara online samtidigt.

Carin sa...

anne: hehe ja, det känns ju coolt! Du borde egentligen ligga i sängen och sussa nu eller..? :-)
Empress ok, jag är inte själv så haj på Tarot, men det kortet glömmer jag nog inte i första taget!

Anna Malaga sa...

Vad skönt, vilken bra nyhet!
Det är jättejobbigt att gâ och vänta pâ resultat.

kantorn sa...

Okej! Grattis alla goa starka töser! Jag gillar er :-)
Kramar

Carin sa...

anna malaga: ja, väldigt skönt! Att vänta är nästan värre än att veta... fast allra helst en god nyhet förstås!

kantorn: Tack vad söt du är! :-)
kram!