onsdag 4 juli 2007

Ordlös onsdag - falken till er tjänst


Fler bidrag

15 kommentarer:

Carin sa...

Vad den här snyggingen gör för sitt leverne kan ni läsa mer om här: http://www.sydkusten.es/showArchiveArticle.php?articleId=8283

Nejma sa...

Huvva! Jag har alltid varit lite rädd för fåglar sedan jag såg Hitchcocks "Fåglar". Falkar inger mej stor respekt och jag beundrar verkligen dom somjagar med falk. Det är en urgammal arabisk jakttradition, som nästan har försvunnit numera. Synd tycker jag.

Tack för att du vill vara med i Ordlös Onsdag!

Carin sa...

nejma: Ja, de inger verkligen respekt, det håller jag med om! Jag är rädd för duvorna i Málaga, men det är för att de är så äckliga, tur att det inte är falkar som fyller torgen och virvlar runt huvudet på en..!

Och tack själv, för idén! :-)

Anonym sa...

Jag är också rädd för fåglar, fast det har inte med Hitchcock att göra. Vet inte varför.

Thérèse sa...

Instämmer med Nejma och Johanna , jag tycker också att fåglar är lite läskiga , vet inte riktigt varför , tror inte bara det är Hitchcocks fel

Pumita sa...

Den här tycker jag mycket bättre om än det lilla "odjuret" du hade bild på förut. ;D

Anonym sa...

Mäktig fågel!

Anna Malaga sa...

Jättefin, och coolt jobb killarna har!

Barajagjohanna - Finns det nâgot djur du gillar? :-D
Stackars alla smâ söta fâglar, fjärilar och katter...

Lena´s reslogg sa...

Såg en sånhär på Kolmården i fjol. Häftig fågel. Otroligt snabb!
Fin

Annela sa...

En sån vacker bild! Rovfåglar är verkligen stiliga.

Carin sa...

barajagjohanna & therese: jag vet massor som har fågelskräck, mamma berättade om en kollega till henne som blev helt hysterisk över några gråsparvar... det har jag kanske lite svårt att förstå, men större fåglar inger definitivt respekt. Det är väl för att man inte känner deras temprament, att de finns ovanför en och liksom kontrollerar situationen. Eller nåt :-)

pumita: haha ja, faktum är att jag föredrar fåglar framför mindre kryp, dessutom är ju falken vacker!

bim: ja verkligen! en riktig överlevare!

anna malaga: tack! ja, det är onekligen ett fascinerande jobb, jag hade ingen aning om att det existerade för ett år sedan.

magnolia: ja, den är fin!

annela: tack! Jag håller med! Det är första gången jag ser en på så nära håll att den går att studera på riktigt.

Anonym sa...

Jag är också rädd för fåglar, något som uppenbarligen är väldigt vanligt. Duvor som har blivit så tama att de inte bryr som om människor är extermt läskiga tycker jag. De flyger ner i tunnelbanan och ibland är de på väg rakt in i folk i rulltrappan. Hu! Jag har försökt utmana min rädsla många gånger genom att gå över Plaza cataluna i Barcelona men det slutar oftast med att jag står där i tio minuter och darrar... Men bilden var fin, även om jag helst inte skulle möta den där i verkligheten :-)

Carin sa...

anna: ja duvor, fy, de är värst! Plaza de la Merced i Málaga är likadant, jag brukar korsa för att det känns naturligare än att gå runt, men ångrar mig var gång jag hamnar i ett moln av duvor och inte vågar röra mig av rädsla för att krocka med någon av dem. Eller få en klick bajs i håret...

Pumita sa...

Jag hatar duvor, de flygande råttorna! Blääk!

Carin sa...

Pumita: Jaaaaaa, fy, håller med dig!!