onsdag 31 oktober 2007

Det blåser på månen

Idag har det inte helt och hållet varit min dag...

Filmerna till den svenska filmfestivalen nästa vecka är oerhört besvärliga att få ned till Spanien. Det där kundnumret som behövdes på DHL Spanien för att göra beställningen på DHL Sverige, lyser med sin frånvaro. Vår samarbetspartner var tvungen at fylla i sina uppgifter skriftligen, inga e-mail eller webblösningar här inte, och överlämna personligen. Men något kundnummer har de inte fått. Och imorgon är det helgdag i Spanien och landet stannar upp. Eventuellt har det löst sig på annat sätt. Tack var en något mer flexibel speditör i Sverige som förhoppningsvis kan leverera mot att "mottagaren betalar". Men snälla ni, håll alla tummar ni har för nu börjar det bli svettigt!

Min långhelg i Tarifa bidde inte heller som planerat. Imorgon skulle jag ta bussen eftersom jag tänkt ta mig ledigt och stanna en natt på hostel. Fredagkväll skulle mina två vänninor ansluta. Resten av helgen skulle tillbringas i ett hus på landet. Men vänninans bil pajade och verkstan kan inte laga förrän nästa vecka. Och bussarna går inte alltför ofta och framför allt inte ut på landet. Dessutom har de lovat blåst och regn och vänninorna drar sig ur. För när det blåser i Tarifa kan man inte gå ut.

Så stod jag där och undrade om jag skulle åka eller inte, men har varken hunnit eller kommit mig för att avboka natten på mitt hostel. Så nu åker jag i alla fall. Mitt i filmkaos och en östanvind som hotar de avkopplande strandpromenaderna...

4 kommentarer:

Liisa sa...

Oj, vilket strul ... Hoppas verkligen att det ordnar sig med filmerna, jag ska hålla alla tummar och tår;-)

Synd också med långhelgen i Tarifa, men jag hoppas att du får en fin myshelg ändå och att det bara blåser lite sådär laagom, så att stressfaktorerna med filmbesvären blåser bort:-)

Carin sa...

Liisa: Tack så mycket!!!

Ja, lite lagom vind gör ingenting, vi får se, annars får jag väl sitta på café med min bok vilket inte gör så mycket det heller :-)

Anna Malaga sa...

Nämen!! Hoppas du fâr trevligt ändâ. Spännnade blir det kanske. Ta kort!

Carin sa...

anna malaga: ja, tack mycket spännande :) kort blir det, men glömde kabeln så de fåt vänta tills jag är hemma igen!