onsdag 31 oktober 2007

Ordlös onsdag - Svensk sol i spanskt mörker



Fler bidrag

12 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Åh, det var intressant. Behövs det? Fin stämningsbild.

Della sa...

Jag kan tänka mig lite spansk sol i det svenska mörkret.

Carin sa...

Nässelblom & choklad: Ja, det behövs faktiskt! Tro det eller ej, det blir ju mörkt här med, om dock något lite senare. Och de spanska värmeljusen är inte mycket att hurra för...

delavij: Jag förstår det... här skiner ju solen åtminstone på dagen. Inte idag dock, men oftast. Men svensk höst är mysig! Skickar lite spansk sol över nätet till dig!

Sarah sa...

Alltid lika stämmningsfullt med tända ljus =)

Åsa sa...

Ja, och vad är väl bättre i mörkret än värmeljus som kan man aldrig få för många av :) Det finns väl någon IKEA i Spanien oxå där du säkert kan få tag på mer "svensk sol" ;)

Pumita sa...

Ljus gör den mörka hösten lite mindre outhärdlig... Mysig bild!

Kent Filppu sa...

Använder man ljus för stämning i Spanien. Är det inte bara vid begravningar eller strömavbrott? I vilket fall som helst en mysig bild.

Carin sa...

Sarah: ja, jag skulle inte kunna leva utan stearinljus!

Åsa: Just dessa kommer från Sverige, importerade av vänner :) Men faktum är att IKEA öppnade i Málaga i tisdag, så nu kan jag köpa själv!

Pumita: Tack! Ja, det är det bästa med hösten! Ibland på sommaren kan jag längta tills det passar sig att tända ljus igen.

kent filppu: Ja och nej, det finns ju de som gör det, och allt fler. Men det är inte så vanligt som i Sverige, därav de dåliga ljusen antar jag, spanska värmljus håller i ungefär en kvart...

Cattis sa...

Alltid vackert med ljus.
och intressant med lite insyn i vardagen i ett annat land.

la linda sa...

ja det behövs verkligen, börjar bli riktigt rått och kallt nu. åtminstone här i barcelona. hittade hit av en slump, tittar förbi fler gånger, ha en bra helg!!

Carin sa...

cattis: tack, trevligt att du kikade in :-)

la linda: trevligt, välkommen hit och tillbaka! Ha en riktigt skön helg!

Anne sa...

SÅ fint!