måndag 8 oktober 2007

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Jove:

Var är du och varför? Vad gör du och varför?
Vart vill du och varför? Vad vill du göra och varför?

Jag bor i en etta i Málaga. Till Málaga kom jag för att läsa spanska för precis fyra år sedan, blev förälskad och flyttade ned mitt pick och pack ett år senare. Jag ville lära mig språket på riktigt, leva i Spanien på riktigt. Att det blev Málaga från första början var mest en slump, jag hade tagit tjänstledigt från oktober till maj och tänkte att ska jag åka iväg kan jag ju lika bra njuta av solen också, så det blev det sydligaste jag kunde hitta i Europa.

Jag jobbar som reporter för Sydkusten. Från början för att det var det mest logiska för mig att söka jobb på en svensk tidning, nu för att det är ett varierande, lärorikt, fritt och framför allt meningsfullt arbete som syftar till hjälpa svenskarna på Costa del Sol att integrera sig i sitt nya hemland. Jag lär mig nya saker varje månad samtidigt som jag känner att det jag gör är viktigt även för andra. Oj, vad pretentiöst..!

Mina önskningar i livet just nu är väldigt konkreta och delvis av materialistisk karaktär; Jag vill ha en större lägenhet med balkong i ett betydligt lugnare området utanför Málaga, utan trafik utanför fönstret, för att få ro i själen. Jag vill ha mer pengar för att slippa oroa mig, kunna köpa kläder och resa mer. Jag vill ha en bil för att slippa vara helt hänvisad till kollektivtrafiken och kunna göra utflykter på helgerna. Jag vill ha kärlek och en egen familj därför att jag längtar och känner mig mogen för det.

Det var nog det. Och så skulle jag gärna vilja vara en lugn harmonisk människa som aldrig hetsar upp sig över onödigheter, som har perspektiv på tillvaron, skrattar mycket och vet hur man njuter av livet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att dina mål kommer att kunna gå i uppfyllelse tycker jag! :)

Carin sa...

jove: man kan ju alltid hoppas :)