söndag 28 oktober 2007

Som genom en potatispress...

Eller nåt. I alla fall känner jag mig nu lagom manglad. Tyckte jag jobbade extremt mycket förra månaden. Men det kunde bli mer. Inte en ledig dag på två veckor. De senaste tre dagarna över 30 timmars jobb. Men nu har jag skrivit vad jag ska för denna månaden.

Om någon vill veta vad jag sysslat med förutom att skriva miljoner artiklar till ett extratjockt specialnummer av Sydkusten, så kan ni ju gå in och kika på Suecia en España II, ni som befinner er på Costa del Sol tycker jag definitivt ska komma förbi och hälsa på 7-10 november i Fuengirola. Dessutom blir det fyra svenska filmer på biografen, på originalspråk med spansk text! Smultronstället, Fucking Åmål, Tsatsiki, morsan och polisen och Det nya landet.

En intressant reflektion denna vecka är hur krångligt det kan vara att använda sig av de oerhört smidiga, internationella budfirmorna. DHL, som ska sägas var en av få som faktiskt visade sig vara internationell, i Spanien sade att de inte hämtar från Sverige. I Sverige sa de att de inte fakturerar ett utländskt företag. så om du är ett spanskt företag i Spanien kan du inte beställa ett bud från Sverige... otroligt! Har du dock ett kundnummer går det. Så nu har vår spanska samarbetspartner fått upprätta ett konto på DHL, imorgon ska de ge mig sitt kundnummer så jag kan ringa DHL i Sverige och beställa budet. Håll tummarna! Annars blir det nämligen ingen svensk film...

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Stöööön! Fråga Anna i Malaga om budfirmor... Men DHL borde ju vara mer flexibla! Håll ut, snart är det långhelg, även för dig hoppas jag! Lite gott att veta att jag inte är ensam om tokigheterna som man blir utsatt för!

Bandini sa...

Jag ska hålla tummarna eftersom jag tycker att såna filmer är ganska bra, framför allt den som gjorde Modisson. Han är bra tycker jag.

Bandini sa...

Jag menade Moodysson. Det svårt att skriva det här efternamnet utan att göra fel, eller hur?

Carin sa...

karlavagnen: ja, stööööön, precis, men, men, det ordnar sig nog :-)
Det ser ut att kanske, kanske kunna bli långhelg även för mig.. och blir den inte lång så blir det åtminstone helg vilket är mer än de senaste veckorna.

bandini: Tack! Ja Moodysson är super!! Och ja namnet är inte det lättaste... hehehe, det var bland annat därför jag inte skrev ut det i mitt inlägg :-)