lördag 20 oktober 2007

On the road on my own










Jag blev blåst på en utlovad vecka i Tarifa. Önskar jag kunde säga "shit happens" och mena det. I vilket fall som helst hade jag redan bokat in ett reportage på plats som jag inte ville ställa in. Så jag åkte. Själv. Hyrbil och två nätter på hostel. Upptäckte till min förvåning och glädje att jag var rätt bra på att vara on the road med mig själv. Så fick jag min dos Tarifa. Frisk, solig lantluft rufsandes i håret genom öppen bilruta. Långpromenad på stranden med kameran i handen.

Om Málaga börjar kännas lite som ett dåligt äktenskap jag håller fast vid av gammal vana, är Cadizkusten min älskare. En nyförälskelse som får det att pirra i magen. Om det inte låg så långt bort skulle jag flytta dit imorgon. Problemen liksom bara rinner av en, eller kanske snarare, blåser bort.

19 kommentarer:

Anna Malaga sa...

hehe, vilket kul sammanträffande, kolla in min ordlös onsdag-bild!
Helt fantatstiska bilder!! Att vara ute själv pâ vägen är hur kul som helst.
Jag har ocksâ känt det där med att Malaga är som ett gammalt äktenskap. Förälselsen har gâtt över i nâgot annat, lite trâkigare....Men jag älskar ändâ min stad och Medelhavet och bergen.
Tyvärr har jag ingen älskare i stil med Tarifa ;-) och även om jag träffar mitt ex (dvs Sverige) väldigt ofta och det fortfarande finns känslor mellan oss, är han sâ trâkig att det inte kommer att bli nâgot mer mellan oss ;-)
Jag mailar dig!

KARLAVAGNEN sa...

Tjejer! Ni uttrycker er så man får lust att åka ner och kolla själv! Madrid är väl en äldre (dammig och lätt astmatisk) äkta man. Barcelona är nog min toyboy i så fall. Men här sitter man, fast med den äkta mannen... Lite Ventolin älskling? :-)

Carin sa...

anna malaga: ja just det, jag såg ju din bild, den är hur häftig som helst! Jag tycker vindkraftverk är mäktiga på nåt sätt och så ger de mig positiva vibbar eftersom de står för något väldigt bra!

Kanske alla äktenskap blir lite tråkiga efter ett tag... gäller att veta hur man kan piffa till dem lite, att ta sig en älskare kanske inte är helt fel. Och så exet ja... det finns ju där, även om det inte direkt är något jag överväger just nu... men de säger ju, gammal kärlek rostar aldrig.. hahaha

karlavagnen: ja, kom!! Fast först kommer vi upp till dig :-) men det där lät ju lite tragiskt... dammig och astmatisk, tur att du har en toyboy att leka med lite då och då :-)

Pumita sa...

Otroooligt fina bilder! :)

KARLAVAGNEN sa...

Tjejer! Ni är hjärtligt välkomna när ni vill!

Carin sa...

pumita: tack så mycket! :-)
Det är en otroligt vacker plats!

karlavagnen: tack så mycket! :-)

Anne sa...

ser ut som du har det bra!

Carin sa...

anne: jodå tack! I Tarifa har jag det alltid bra!

Anonym sa...

Istallet for hyrbil... Du har inte funderat pa att kopa en bil? Kanske tillsammans med en kompis? Ska salja min om ett par veckor. Billigt, har kopt en ny en jag.
Tessan

Anonym sa...

Glomde skriva att det ar en liten Opel Corsa argang 2000. Har inte riktigt funderat pa priset annu, men kanske runt 1.900 euro.

Anonym sa...

Fantastiska bilder återigen! Tarifa blir bara mer och mer lockande;-)

Annars passar jag på att slå ett slag för min eviga förälskelse Granada. Magisk, mystisk och pulserande smältdegel av kulturer och folk där öst och väst möts i dået och nuet.

Como Granada no hay nada;-)

hälsar Liisa

Anonym sa...

Vilka helt underbara foton!!! Du kanske skulle satsa på en karriär som fotograf ; )
just nu drömmer jag om en semester på en plats som stranden du har med näst högst upp... ser ut som paradiset!

Kramisar

Verbal Kint sa...

Dina bilder och din blogg är som en varm yllefilt jag blir omsvept av varje gång jag besöker den! Tack, Carin!

Verbal Kint sa...

And BTW: du är utmanad! Se detta för detaljer.

Carin sa...

Tessan: Tack så mycket för tipset! Skulle gärna slå till, längtar efter egen bil, men just nu sätter ekonomin stopp... Lycka till med försäljningen!

Anniqa: Tack :) fast jag tror nog jag passar bäst som glad amatör, men det är inte så illa det heller!

Liisa: Tarifa måste du besöka! Och det finns tusen anledningar som jag fortfarande inte skrivit om, å andra sidan säger ju en bild mer än tusen ord...
Jag gillar verkligen Granada, det blir nog en sväng dit snart! Har en kompis som snart flyttar in i Albayzin.

Verbal kint: Och dina ord har samma effekt på mig :) mmmmm, tack! Jag har antagit din utmaning!

Liisa sa...

Ja, Tarifa verkar helt klart vara i min smak, fria vidder och vandra ensam på stranden och bara låta tankarna flyta (blåsa;-) iväg ... härligt. Jag ser fram emot att få höra mer när du har tid och lust;-)

Kul att du gillar Granada också! En lägenhet i Albayzin låter helmysigt. Fasaderna är ju kulturskyddade, men lägenheterna är ofta väldigt vackra inuti också, med trägolv med mörka tiljor, vackra fönsterluckor och små söta balkonger fulla med pelargoner. De har renoverat en hel del lägenheter vet jag. Och gränderna och de små torgen och alla små butiker och teteríor ... Det är verkligen en underbar atmosfär.

Carin sa...

Liisa: Jag ska skriva några Tarifatips!

Ja, min kompis har själv låtit bygga sin lägenhet, dvs innanmätet, fasaden fanns ju. Och det blir nog väldigt, väldigt bra när det blir klart men just nu är det drygt ett år för senat...

Det finns ju ett norskägt hotell där också, visste du det? Helt fantastiskt! Casa de los Migueletes, du kan läsa om det här: http://www.sydkusten.es/showArchiveArticle.php?articleId=6709

Liisa sa...

Ja, jag hade hört om Casa de los Migueletes, men inte läst artikeln, så tack för länken! Det finns ju flera vackra "carmen-hotell" i Albayzin, bland annat Carmen del Cobertizo och Casa del Capitel Nazari http://www.hotelcasacapitel.com/, som också är helt fantastiskt. Det måste vara en upplevelse att bo där när man besöker Granada, man bor ju mitt i historien.

Jag bor ju utanför stan, strax utanför en liten by, men om jag skulle bo inne i stan skulle jag absolut vilja bo i Albayzin.

Här har annars hösten kommit på allvar, och det har snöat i Sierra Nevada. Jag har utsikt mot bergen från min terrass och sovrummet, det är bedövande vackert ... Det får nog bli en liten utflykt dit upp innan säsongen sätter igång. Det är också rening för själen.

Carin sa...

Liisa: det låter supermysigt, ja sierra nevada är ännu en vit fläck på min karta, måste absolut sätta upp det på mina kommande resmål som ska ses inom en snar framtid!