onsdag 3 oktober 2007

Ordlös onsdag - Blågult



Fler bidrag

12 kommentarer:

Anonym sa...

Flagga på vift.

Den ser lite felplacerad ut.

Miss Marie sa...

det galler att vara patriotisk :)

Åsa sa...

Minst sagt felplacerad! Mig veterligen finns inga sådana stränder fyllda med parasoll här i alla fall. Varför står den där och svajar?

Anonym sa...

Är det någon svenskkoloni som är på vift i Spanien?

Nässelblom och choklad sa...

Är det svenska flaggans dag, lite nationalistiskt firande hos svenskkolonin? Kul bild, flaggan ser verkligen ut att ha hamnat fel.

Anne sa...

När jag satt på pub i Frankrike under fotbollsVM sa den franska kommentatorn otippat att den blågula svenska flaggan representerade blå som havet, gul som solen. Ungefär som din bild.

Åsa sa...

Tar man med sig julgranen, så varför inte ta med sig flaggan.

Anonym sa...

Den var kul!

Sarah sa...

Ha ha vilken rolig bild ;-)

Boel sa...

Hi hi, ja vissa drar sig inte för nåt! Liiite väl patriotiskt. Men det kanske är jag som är gammalmodig :)

Pumita sa...

Är det säkert att det inte är i Sverige? ;)

Carin sa...

Tack för roliga kommentarer!! Sorry att jag varit långsam på att återkomma...

Flaggan står på en strand i Benalmádena och är troligen inte ditplacerad av en svensk. I själva verket står där ett flertal flaggstänger med olika nationaliteters flaggor, men jag tyckte det var roligt att isolera den svenska - det blir ju en ganska knäpp bild! :)

Med all säkerhet är det kommunen själv sm ligger bakom flaggstängerna, de vill väl att alla svenska turister ska känna sig välkomna och som hemma!