onsdag 24 oktober 2007

Ordlös onsdag - Ankare på torra land



Fler bidrag

16 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vad många ankare. Det blev en häftig bild.

Anonym sa...

Så det är dit de kommer när de dör...

Anna Malaga sa...

Ge mig en stelkrampsspruta - snabbt!

Pumita sa...

Ankare!!? tänkte jag innan jag såg rubriken... Nu letar jag (med blicken) bara efter en krok och en svart lapp för ögat. ;D

Anonym sa...

Oj, så många och så rostiga. Kan det vara som Guva skriver, en ankarkyrkogård?

Della sa...

Så många har jag aldrig sett förut.

Michael sa...

Hehehe...mycket härlig bild, har inte sett någon sådan bild innan. Vill oxå veta lite mer om bilden.

Åsa sa...

Haha - min exakta kommentar när bilden visade sig var liksom guava's :) Eller är de kanske rent av nygjorda och bara väntar på att få hålla någon och hindra denne att flyta iväg, vind för våg...?

Admin sa...

Rostigt verkar va populärt idag. Har aldrig sett nåt liknande - var är det?

Anonym sa...

Oj, vad många. En ankarkyrkogård? :)

Anonym sa...

Tänk vad mycket de har varit med om i en annan värld innan de hamnade som landkrabbor.

Åsa sa...

Kasta ankare har man ju hört talas om, men att man gjorde det på samma ställe...

Sarah sa...

Såg inte att det var ankare först...häftigt!

Carin sa...

Tack alla för kommentarer! Alltid lika roligt med så mycket respons! :)

Bilden är tagen i hamnen i Barbate, en liten stad i Cádizprovinsen väster om Málaga. Jag har faktiskt ingen aning vad ankarna gör där, råkade passera och tyckte att det var en häftig syn. Tanken man får är ju just ankarkyrkogård, men det låter så sorgligt, så jag föredrar att föreställa mig att de helt enkelt bara gått i pension :-)

Bandini sa...

vilken tur Karin, att leva i Malaga måste vara underbar, jag är avundsjuk på dig.

Du har många bra foto från Spanien, grattis!

Hälsning

Nejma sa...

Träff på ankarnas pensionärsförening?