måndag 15 oktober 2007

Förändringens vingslag

Det händer en del saker just nu. Det har varit en konstig vecka och därför tunt på bloggen. Jag har inget pokerface och det som pågår kan jag inte skriva om här. Framför allt är det mesta ett väldigt stort frågeteckan, eller kanske snarare ett vakum.

Nuet karakteriseras dock av att saker och ting håller på att förändras vilket känns läskigt men nödvändigt. Det mest konkreta är att jag flyttar den 1 december. Det blir inte det steget jag hade tänkt mig men jag känner mig ändå nöjd. Jag är för osäker på vart jag vill flytta och ekonomiskt är det inte rätt att ta några risker just nu, för att jag ska våga ta det riktiga klivet.

En möjlighet till miljöombyte och att skjuta upp det stora beslutet ett halvår kom och jag tog den. Jag flyttar ihop med min kompis i Pedregalejo och får därmed uppdelat sov- och arbetsrum, vardagsrum, balkong, takterrass, fem minuter till stranden och bäst av allt ett betydligt lugnare område. Till en 150 euro lägre hyra än jag betalar nu. Som grädde på moset visade det sig inte var några problem att säga upp kontraktet på min nuvarande lägenhet och jag får därmed tillbaka depositionen. I Spanien löper kontrakten ofta på ett år och det är inte alltid självklart att du får tillbaka denna om du flyttar ut innan.

Okej, en sak mindre. Vi får se hur det går med resten...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt vännen! Man ska plocka bort så många stressfaktorer man bara kan. Och tänk på att även de största förändringarna börjar med myrsteg, så man ska absolut inte förakta det lilla. Poco a poco :)

Stora kramisar från norr

Carin sa...

anniqa: Ja, skönt! Som sagt poco a poco... Det här är inte en flytt till mtt nästa långvariga hem, men det är en flytt bort från där jag inte trivs helt och hållet just nu och det tror jag är ett steg i rätt riktning. Stor kram tillbaka!

KARLAVAGNEN sa...

Men det låter ju som en jättebra lösning! Lycka till! Hoppas man får se dig i Madrid framöver!

Anna Malaga sa...

Kaaaarlaaa - Jag har rensat datorn och blivit av med din mail. Maila mig, please!!

Thérèse sa...

Grattis till nya lägenheten!

Tolken sa...

Lycka till hoppas det blir bra. Tittar egentligen bara in för att påminna om att nu är det dags för månadens inlägg igen! 20 oktober!

Anonym sa...

Det låter som en kanonlya!

Takterrass låter härligt.

Bra gjort.

/Malin

Carin sa...

karlavagnen: Tack! Vi smider planer här nere så om du bara ger dig till känna inviger vi dig i dem! Maila mig på carin@sydkusten.es!

anna malaga: hojta till om du får napp! :-)

therese: Tack så mycket, jag tror det blir bra! Förändring är nyttigt.

Tolken: Tack så mycket! Jag missar månaden inlägg denna gpnngen men tack så mycket för påminnelsen! Jag är gärna med framöver!

Malin: Tack, takterrassen delas visserligen med grannarna, men det kan jag stå ut med :-)