fredag 23 november 2007

Det finns dagar och så finns det dagar

Det finns dagar när ingenting fungerar och den ena frustrationen avlöser den andra. Och så finns det dagar när fler svenska ministrar självmant hör av sig och vill bli intervjuade, Renfe (Spaniens motsvarighet till SJ) omedelbart svarar på ett mail, jag efter flera dagars skeptiskt letande efter en jultomte lokaliserar hans "presschef" som i mycket vänliga ordalag och stort engagemang i frågan lovar mig en intervju, en kompis utan gnat erbjuder att infinna sig klockan nio en lördagmorgon för att hjälpa mig med flytten.

Och det råkar vara samma dag som Telefonicas tekniker vill installera mitt ADSL.

Tänk att det finns sådana dagar. Jag tror minsann hela världen har förätit sig på pepparkakor!

10 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

STOOOOR KRAM FRÅN MADRID OCH FLYTT VÅNDAN ÖNSKAR JAG KUNDE VARIT DÄR OCH HJÄLPT DIG!

Carin sa...

karlavagnen: Tack du är söt :-) och jag lovar att förra helgen definitivt hjälper mig att stå ut med denna! Dessutom känner jag just nu faktiskt ingen vånda, tvärtom, det känns mest roligt! Stor kram till dig med

Carin sa...

karla: dessutom har två ytterligare saker livat upp mitt flyttpackande - dina underbara chokladpraliner & glöggen! Ska nog ta mig en liten hutt till förresten, skål, hick ;-)

KARLAVAGNEN sa...

Tycker jag låter bra! Mölade just i mig den sista Kex chokladen (joo jag vet, men det var så gott och så får jag skylla på hormoner eller nåt...).

Anna Malaga sa...

Jag fattar inte det här med chokladpralinerna?!? Smygköpte Karla dem inne hos kineserna? Jättegoda var de i alla fall, jag har ätit upp ALLA helt själv, duktigt, va? ;-)

Carin sa...

karlavagnen: Kexchoklad är ju lättchoklad, jag hade förmodligen stoppat i mig dem på samma dag! Hormoner eller inte.

anna malaga: men hallå! och du ska vara reporter ;-)
jag ska erkänna att jag redan där på plats (ja, hos kineserna) förstod att hon hade nåt i kikarn! Men man får ju vara så snäll och spela med.

KARLAVAGNEN sa...

Japaner, japaner!!! Ja Carin, hemlig agent borde bli ditt nästa yrke...
Jag har liksom lagt ner detta med att bli Bond brud, skulle inte se lika cool ut som Urusla Andrews när jag kommer uppstigande ur havet. Mer Poseidon än Venus om man säger så! Man får inte en karl med harpuuuun!

Carin sa...

karla: hahaha säg inte det! Att man inte kan fånga män med harpun alltså, jag är inte så säker... ;-)

Och jodå, hemlig agent är nog min grej, jag är ju känd för att ha ett av världens bästa pokerface!

KARLAVAGNEN sa...

hur har det gått med flytten och att bli combo eller vad det heter Ko-bo kanske? Sambo, delbo eller humbomumbo?
Berätta! Vertel nu eens!

Carin sa...

karla: kort uppdatering gjord, om komoblivet får du säkert läsa mycket av framöver. Eller möjligen inte så mycket eftersom jag plötsligt inte har tid för datorn eftersom jag umgås..! :-)