fredag 23 november 2007

Teleförvånica

Det känns lite vemodigt nu. Att ha sovit nästsista natten i lägenheten. Att ta en sista tur till bageriet och jourbutiken, för att köpa frukost och lunch. Naturligtvis var de trevligare än de nånsin varit på två år. Mitt kvarter... mi barrio.
Grannarna har förstås inte heller bråkat på en tid och idag är hunden mitt emot tyst som en mus.

Men det känns också pirrigt spännande med ombyte och att få installera sig på ett nytt ställe! Jag ångrar mig inte och ser väldigt mycket fram emot mitt julbesök, fyra kompisar från Sverige, som jag äntligen kan hysa in i gästrum och inte på ett lager av madrasser som täcker hela golvytan.

En särskilt trevlig överraskning var att en tekniker från Telefonica ringde för en stund sedan och ville komma och installera mitt ADSL. Trots alla turer och olika budskap har de alltså nästan lyckats pricka in helt rätt, jag bad från början om att ADSL skulle fungera den 26 november i den nya lägenheten. När jag sa att jag inte flyttat än och att det skulle bli svårt idag, erbjöd han sig att komma förbi imorgon! Så mitt beslut att inte göra nåt mer efter det sista helgalna samtalet, bara avvakta, blunda hårt och hålla tummarna, visade sig fungera!

(nu började hunden tokskälla igen...)

2 kommentarer:

Mirabelle sa...

Hej tjejen! Shit vad roligt det ska bli och komma och besöka dig. Och vad kul med nya lägenheten! Grattis! Hoppas tomten hittar oss i Spanien. Kram kram Bella

Carin sa...

Mirabelle: Hej sötis!!! Det ska bli så kul att ni kommer hit, åh, vad mysigt vi ska ha det! Jag ska intervjua tomten på fredag så jag lovar att lägga ett gott ord för dig ;-) Stor kram!