onsdag 28 november 2007

Ordlös onsdag - La Gomera


Fler bidrag

19 kommentarer:

Anonym sa...

Wow...vilken underbar vy!
Var kan det här fina fotot var taget någonstans?

Carin sa...

Think Twice: tack, javisst är det fint! Kortet är taget på La Gomera, en av de mindre Kanarieöarna.

Nässelblom och choklad sa...

Åh, vad härligt det ser ut. Jag kommer genast!

Admin sa...

På La Gomera var jag för... kommer inte ens ihåg när jag var där. Vackert var det då och vackert är det nu på din bild.

Anonym sa...

Så vackert med molnen runt bergstopparna!

Anonym sa...

Vilken vacker vy över ett vackert landskap. Skulle gärna resa dit :)
Har varit på Teneriffa, också fint. La Gomera ser väldigt vackert ut på alla bilder man sett därifrån.

Della sa...

Dit åker jag gärna.

Cattis sa...

tjusigt! Kanske man skulle åka dit - ser skönt ut.

Wickans värld sa...

Tjusigt! Har aldrig varit på nån Kanarieö! I våras var det första gången vi var på Mallorca... måste nog åka till Kanarieöarna också!

Ninnie sa...

Är det så fint på Kanarieöarna? Det visste jag inte.
Har aldrig varit på nån Kanarieö, tänkt att det mest är turister, hotell, pooler, restauranger o souvenirer...Kanske ska åka dit en gång då!

Anna Malaga sa...

Vilken vacker bild. Och vilka gröna berg! Verkar trevligare än Gran Canaria och Lanzarote.

Sarah sa...

Känns som jag är med i någon film när jag ser denna underbara bild, kanske Sagan om ringen ;)

Carin sa...

nässelblom & choklad: ja, det var en underbar dag (fast för 1,5 år sedan...)! Kan varmt rekommendera det!

maleé: Ja, visst är det en fantastiskt vacker ö, hoppas den får bli så orörd och oexploaterad.

mimo: ja, det blir sagolikt, och på en större bild ser man mossan som hänger ned från trädet också!

ulla: det tycker jag absolut du ska göra, det går ju snabbt att åka båt från Tenerife, som också är fint, fast jag har bara varit på södra delen av ön, de säger att norr är vackrare.

della: ja, jag tror inte du skulle ångra dig!

cattis: underbart, grönt och rofyllt!

wickans värld: de små öarna, som La Gomera och El Hierro är ju en helt annan sak än de mer turistiska öarna som Gran Canaria och Tenerife. Fast de har förstås sin charm också.

ninni: ja, det är mest turister och hotell på en stor del av öarna, men som sagt La Gomera och El Hierro, som man inte kan flyga charter till har förblivit ganska orörda och verkligen värda ett besök!

anna: tack! Ja, mycket trevligare! går inte att jämföra.

sarah: ja, det påminner faktiskt om Sagan om ringen, ett riktigt sagolandskap är det!

Åsa sa...

Wow! ett riktigt fint foto på en fantastisk vy :) Vad grönt och frodigt det är ändå, jag som trodde det nästan bara var lava typ på Kanarieöarna (såg i alla fall nästan inget grönt alls så långt ögat nådde på Fuerteventura).

Thérèse sa...

vackert , jag har aldrig varit på kanarieöarna men skulle gärna besöka La Gomera och några andra av dom mindre öarna och staden Las Palmas

Pumita sa...

Wow, jag blir alldeles stum så vackert det är! Proffsbild!

Jag försökte hitta någon resa till La Palma eller La Gomera i jul men var så sent ute att de var slut. Nu vet jag vad jag missar. *suck*

Kent Filppu sa...

Mycket vacker vy. Här i Tegucigalpa ligger ofta bergstopparna runt staden inbäddat i moln men trots åtskilliga försök har jag aldrig lyckats fånga en så vacker molnkrans runt en bergstopp. Fantastiskt.

Anonym sa...

Underbar bild! har aldrig besokt den on, kanske det far bli en tur dit nagon gang.

Carin sa...

Åsa: Jag tror alla Kanarieöarna ser väldigt olika ut, dvs det finns grönt och frodigt, öken och lava. På La Gomera är det riktigt urskog, sen beror det väl på årstiden också, det här kortet är taget i mars och det är säkert då det är som grönast.

therese: det tycker jag du ska göra! Och de mindre öarna är mycket finare än turistområdena.

Pumita: Åh, tack! :) Vad synd att du inte fick tag på någon resa, vilken osis! Hoppas du får möjlighet vid ett annat tillfälle!

kent: tack, ja, man ska ju ha lite flyt för att få möjlighet att fånga ett sånt ögonblick!

härensjö: tack! Ja, som sagt, kan varmt rekommendera! Och även om det bara är en dagstur från exempelvis Los Cristianos på Tenerife är det definitivt värt det.