torsdag 15 november 2007

Grrrrr.....

Har haft en underbar dag på golfbanan, fått lite färg i ansiktet. Imorgon åker jag til Madrid över helgen. Livet skulle kunna leka. Och gör det nog om en stund igen. Telefon- och Internetflytten är dock defintivt inget avslutat kapitel och jag börjar ångrar att jag bestämde mig för att flytta. Just nu ser jag framför mig ett långt helvete av telefonsamtal som inte leder någonvart och veckor, eller månader utan uppkoppling.

I förrgår fick jag ju bekräftat att telefon och ADSL skulle fungera i nya lägenheten om 8-10 dagar, väl där behövde jag bara ringa ett särskilt nummer för att få nya ip-adresser och konfiguera routern.

Idag kom ett SMS som säger att nytt ADSL har beställts och installeras innan den 5 december.

Jag ringde för att tala om att det inte alls var det beskedet jag fick häromdagen. Efter en kvarts mycket plågsamt samtal lade vi på. Det är HELT STÖRT OMÖJLIGT att få någon klarhet i hur saker och ting fungerar och att få tala med en normal människa. De använder troligen formulär när de inleder samtalet och jag som svensk, med i dessa situationer bristfällig spanska, faller inte in i deras mallar. Exempelvis använde jag en lång stund för att förklara mitt ärende. Varpå mannen i andra ändan säger; "Skulle du Doña Carin var så snäll att tala om motivet för ditt samtal?" Eh, ja, det var just det jag gjorde...

Jag blir så väldigt trött. Nu verkar det som de beställt ett nytt ADSL, med ny router. Jag försökte förklara att jag redan har en. Men, nej, den får jag inte använda om jag ska ha nytt ADSL. Jag säger att jag vill inte ha nytt, jag vill bara flytta. Då säger han att de måste göra om ansökan och det kommer dröja ytterligare några dagar. Jag förklarar att jag ju beställde en flytt för två dagar sedan. Osv.

Jag vet att det inte är så spännande att läsa de här inläggen men jag måste avreagera mig på något sätt. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Johooo, jättespännande är det!!! Och du, det är precis lika imsevimsigt i Nederländerna om det nu hjälper lite...

Anonym sa...

Jag kan meddela dig att jag just nu sliter mitt hår över Telia eftersom man så fint måste fixa allt via nätet. Jag måste veta vilken port jag kommer att bo i, det finns bara en port på mitt gatnummer men det svaret räcker inte. Jag måste veta numret till den som bor där nu, hon verkar inte ha fast telefon så jag har ingen aning. De hävdar att min gata inte finns i postorten (JOOOOO det gör den!) etc etc. Alltså, flytt av telefon är inte beställd och att få prata med en människa verkar omöjligt. Ursäkta min långa klagovisa, men jag blir tokig och misstänker att du förstår hur jag känner :-) Vet inte om det är någon tröst att även sverige kan vara besvärligt.

Anonym sa...

Vilken deja-vu jag får av Sevillana... hittade artikeln du skickade mig häromdagen när jag städade, skrattade gott!!! Nu är det ju bara humor, men kommer ihåg hur jäkla arg jag var. HU!

Hoppas det löser sig, det gör det ju alltid men man kunde ju önska utan att få tupp-spel...

Kramisar a

Carin sa...

anniqa: ja, det var en härlig fejd vi hade med det, kul att du kan skratta åt det nu, för visst är det roligt med lite distans! Det kommer jag också att göra åt Telefonicastrulet en dag! kram!