tisdag 27 november 2007

På plats


Flytten gick bra! Tack vare goda vänners hjälp och lite tur. Internetkillen ringde precis när vi parkerade utanför huset med första lasset och jag fick ADSL installerat i samma sekund som jag tog klivet över tröskeln till mitt nya hem. Vad mer kan man begära?

Lite mer dramatisk blev dag 2 då först ett eluttag började leva sitt eget liv, fräste och slog gnistor, och sedan huvudvattenledningen in i lägenheten brast och pumpade ut vatten i en imponerande hastighet. Innan vi hunnit förstå vad som hände och letat upp kranen för att stänga av vattnet hade vi 5 centimeter simbassäng i hela hemmet. Vi ringde till brandkåren som sa att de inte kom förrän vattnet gick upp till midjan. Bra tänkt!

Men som sagt, vi fick ju stopp på vattnet och sedan hjälp av fantastiska grannar med att svabba och torka som avslutade det hela med att bjuda in oss på pizza. Och igår kom multifixar-Pepe och lagade både eluttaget, vattenledningen och en persienn som var trasig!

Det känns lite konstigt att ha flyttat och jag har nog inte riktigt förstått ännu att jag inte ska tillbaka till mitt gamla hem (förutom för att städa...), och jämförelsevis har mitt liv nog blivit 300 % mer socialt. Vi får se hur jag hanterar det på sikt. Men förutom lite allmänt nyhetsskrajs är jag väldigt nöjd. Och visst ser min gata och mitt hus trevligt ut!

7 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Kul att du är pâ plats! Det ser lugnt och skönt ut!

Anonym sa...

Grattis till flytten. Flyttade ifran Pedregalejo for nagra ar sedan, och saknar det faktiskt.

Ett tips, stada inte for mycket, det ar inte vart det. En spanjor stadar aldrig sin lagenhet nar de flyttar darifran. Svabba av golven och damtorka lite, men stall dig inte att skura ugnen eller kaklet i badrummet eller nagot annat dumt. Tro mig, det ar inte vart det.

KARLAVAGNEN sa...

Jaaa! Sååå kul att du är på plats.
Jallans brandkår. Vägra köpa deras kalender till jul säger jag bara. Busar! Guld grannar! Ser himla trevligt ut...

Mats sa...

Grattis till nya stället! :)

Det kommer bli jättebra, det är ju både stort å jättefint!

Var länge sen vi hördes nu, om inte innan så hörs vi i helgen.

Hälsa karro, kram!
/M

Anonym sa...

Looking gooooood! Grattis.

/Malin

Carin sa...

anna malaga: tack, ja det är jämförelsevis väldigt lugnt och skönt. Väldigt avstressande faktiskt!

anonym: Tack! Pedregalejo är faktiskt en pärla, nära till allt men lugnt, grönt och gemytligt. Och nejdå, jag hade inte direkt tänkt att skrubba ihjäl mig. Ugn hade jag ingen, och nej, jag hoppas nog kaklet. Det blir en kattvätt! :-)

karlavagnen: ja, det känns bra! Även om jag kommer på mig själv att undra när jag ska gå hem... Men det är ju bara att det tar lite tid att vänja sig. Grannarna är underbara och ökar värdet på lägenheten med flera hundra procent!

mats: hej!!!! tack!!! :-) Ja, det blir toppenbra! Ännu bättre när ni kommit och invigt! Vi hörs snart! Kram kram

Carin sa...

Malin: Ja, eller hur!!! Tack :-)