torsdag 29 november 2007

Livet i Pedregalejo

Sitter här och jobbar, lite stressad som vanligt precis innan deadline. Men det är plötsligt en avgränsad stress som enbart har med mina artiklar att göra, hanterbart. Inget buller, inga grälande grannar, inga hundar som skäller, inga moppar eller biltutor.

Gröna träd utanför fönstret. Min kombo som spelar Bach på pianot. Grannen som just kommit hem ringer på dörren för att fråga om något har gått sönder idag, så att han kan fixa det innan han byter om. Inte det, nehe, men vill du komma in på en öl? Mycket jobb, ok, men senare då? Killen är gift så vi talar inte flirt. Han och hans fru är helt enkelt bara fantastiska människor.

So far so good alltså i mitt nya hem.

3 kommentarer:

Monica sa...

Trillade på din blogg av en slump... som så ofta med bloggar. Och blev alldeles fast! Dels älskar jag Spanien, dels ska jag själv förflytta mig till ett annat land inom kort så det kändes som att det finns lite beröringspunkter. Kommer att fortsätta följa dina irrfärder i tapasland och hoppas du inte har något emot att jag listar din blogg på min så fler får ta del av dina erfarenheter.
Lycka till i fortsättningen!

Annas resa sa...

Roligt att läsa att nya läggan blev ett lyft! Hoppas att du fortsätter att trivas lika bra i fortsättningen.
Trevlig helg!

Carin sa...

monica: kul, välkommen hit! Och välkommen tillbaka :-) Självklart får du gärna länka ill min blogg, tack!

anna: ja, det blev ett lyft, en tillfällig mellanlandning för att i lugn och ro fundera över var jag vill bo. Och just lugn och ro fick jag! Trevlig helg till dig med!