fredag 14 september 2007

Dröm eller verklighet

I natt drömde jag att en av mina kindtänder liksom bara kollapsade, gick sönder i flera bitar, mitt under ett telefonsamtal. Jag var sluddrigt tvungen att avsluta och lägga på. Jag spottade ut tanden i fyra delar och det hela var en ganska obehaglig upplevelse. Idag slog jag upp i min drömtydningbok var det kunde betyda. Där står att tänder har med förlorad självkänsla att göra.

Tyvärr tror jag det är värre än så. Jag har tandvärk. Även i vaket tillstånd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch jag hatar tanddrömmar! Har dem ofta. Jag har läst att det har med stora förändringar att göra men jag tror ärligt talat mest att det handlar om att jag pressar tänder när jag sover... Hoppas tandvärken går över!

Anonym sa...

Oj, har du en bra tandläkare där nere? Få det fixat genast.. Drömmer inget om tandsebissingar, drömmer inget direkt som jag kommer ihåg...

Carin sa...

anna: oj, vad intressant, jag har nog aldrig haft en tanddröm förut. Men jag tror att min dröm, och tandvärken, har samma orsak som din - tandpressning...

karlavagnen: tandläkare har jag, väldigt söt och trevlig tjej, men huruvida hon är bra eller inte är jag inte helt hundra på längre... men jodå, det är nog dags för ett besök snart. Tror inte jag har hål, det är den där bitskenan jag har som nog är uppsliten igen...

KARLAVAGNEN sa...

Oj, har en jättebra tandis i Nederländerna, lite långt borta kanske? Lycka till!!!

Carin sa...

karlavagnen: ja, kanske inte direkt nästgårds... hehe. Men jag känner mig lite förvirrad nu..? Bor du i Nederländerna? bor du inte i Madrid?