tisdag 18 september 2007

Surprise!

Idag fyller min mamma år och igår eftermiddag fick hon veta att hon skulle packa väskan och åka till Málaga idag på morgonen. Alltihop var min systers idé och det är hon som fixat med allt, inklusive semester genom att göra mammas chef till medbrottsling. Finast av allt var att hon skrev en dikt som var något av det bästa jag hört i genren och som sakta men säkert byggde upp spänningen och på slutet avslöjade vad som låg bakom orden, allt på rim. Jag skulle gjort vad som helst för att se hur mammas ögon växte medan hon läste.

Presenten är från oss barn, men det bli ju mest jag som får njuta av den! Mamma var lätt förvirrad igårkväll, fast jag hade nog oroat mig i onödan över att överraskningseffekten kanske skulle bli väl magstark, för mest var hon glad, väldigt glad. Det enda hon oroade sig över var att syster med några dagar gammalt körkort skulle köra tillbaka själv från Kastrup.

Om några timmar landar hon och jag får första gången på tre år några dagar ensam tillsammans med min mamma!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Ha det så mysigt...
Typiskt mammor att oroa sig för sina barn... Men hon fick ju körkortet för att hon KAN köra bil... NJUUUT!

Anonym sa...

Vilken fantastisk present! Hoppas ni får det riktigt mysigt!

Anna Malaga sa...

WOW!!
Vilka häftiga barn ni är och vilket toppenpresent!!
Njut av besöket!

Miss Marie sa...

Vilken fantastisk present! Hoppas du och din mamma har en underbar tid tillsammans!

Carin sa...

Tack så mycket! :)

Vi har haft en jättemysig dag! Långlunch på en av Málagas trevligaste restauranger La Casa del Perro och sedan många timmar snack och titta på foton, dricka martini och bara njuta av varandras sällskap.

kantorn sa...

Jag tror att ni kommer få jättebra dagar ihop!

Njut av dagarna!

Carin sa...

Kantorn: Tack det ska vi göra! :-)