söndag 16 september 2007

Filmtajm


Jag skrattar sällan högt på bio, eller åt en film över huvudtaget. Jag är inte ens särskilt förtjust i filmer som gjorts i detta syfte, det blir ofta så krystat. Eller så är det jag som är krystad... I vilket fall kan jag efter kvällens biosession, en aning överraskad, varmt rekommendera "Os declaro marido y marido" (I now Pronounce You Chuck and Larry Rapidshare - spanska titeln är mycket bättre!) med Adam Sandler. Jag skrattade både högt och mycket. Den är verkligen fin, en sån där klassisk romantisk komedi som bara gjordes på 80-talet, fast i ganska så modern tappning.

Dessutom innehåller den en scen som påminner starkt om en i filmen Maybe baby (1988). De gemensamma nämnarna är ett bröllop och en kinesisk präst med en fantastisk brytning. Jag och min bästis spolade tillbaka scenen hundra gånger och varje gång skrattade vi så vi grät.

(Jag behöver varken tårdrypare, relationsdrama, action eller skräckisar med mina grannar...)

4 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ, Hur da spolade tillbaka? Den har val inte kommit ut pa dvd annu? Om du har laddat ned den, ar det en Cam-version? (ngn som filmat pa biografen). Tack for en bra och rolig blogg.

Carin sa...

anonym: Tack själv för din kommentar! Nej, det var Maybe Baby, filmen från -88 som vi spolade tillbaka gång på gång för att se scenen i kyrkan, för hundra år sedan... Har inte kommit så långt som till att ladda ned filmer...

Anonym sa...

Ja de e klart, vad dum jag ar. Laste nog for fort. Ska forsoka fa med sambon o se den pa bio da. Fast han kommer nog forsoka overtala mig till att se La Jungla om jag kanner honom ratt...

Carin sa...

ja, det kan va svårt det där med manligt & kvinnligt på bio. Fast jag var med en killkompis och han gillade den med, det är inte en typisk tjejfilm, tvärtom har den ganska mycket typisk killhumor.