söndag 16 september 2007

Jag vill flytta

Av alla grannar jag haft här, var och en med olika egenheter, är det nu officiellt att de nuvarande är de värsta. Söndagsmorgonen inleddes med ett praktgräl, inte det första, under vilket jag började leta efter telefonnumret till polisen eftersom jag var livrädd att någon av dem vilken sekund som helst skulle drämma till den andre. Hon gallskrek "släpp ut mig" och han "slå mig inte". Till slut stack han, men kom tillbaka igen. Nu har polisen varit här och killen åkte precis iväg med dem, fast jag fick intrycket av att det var han som hade hämtat dem. Möjligen har någon av de andra grannarna ringt. I denna miljö lever en 1-årig flicka.

Och jag som trodde att en ihärdig trummis var det mest enerverande man kunde få till granne. Det var en irritation man kunde skratta åt, det här är bara väldigt obehagligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Otrevligt värre. Vi hade en liknande situation med en helt förstörd familj med tre barn intill vårt gamla kontor, som även hade tunna väggar. Bland många ordväxlingar minns jag speciellt mannens skrik till en av sina söner: "Ha tålamod - Hade jag själv inte haft tålamod hade jag slagit ihjäl din mamma för länge sedan..!"

Carin sa...

chefen: usch fy, jag minns du berättat om dem... jag inbillar mig att svenskarnas liberala syn på separationer i detta fall har lett till det positiva att få par låter det gå så långt att man håller på att slå ihjäl varandra. Även om det givetvis finns svenskar som skriker och slår också.

Anna Malaga sa...

Oh, men hjälp. Skönt att folk i alla fall börjar blanda sig i nu. Det är nâgot jag tycker är positivt, att grannarna faktiskt lägger sig i mer än i Sverige.
Jag har ocksâ nâgra riktiga pärlor till nya grannar, som du vet. Fast han som skulle skära handlederna av sig ser ovanligt pigg ut.... han kom kanske pâ bättre tankar.

KARLAVAGNEN sa...

Gode Gud tjejer sickena grannar. Just nu har jag bara lokaltåg som rasar förbi 20 meter därifrån jag bor, skällande hundar och en porlande pool . Men det är ju peanuts... Har också haft en del vilda grannar i mitt liv.
Dock ingen som slog ihjäl varandra, tvärtom de älskade varandra högt och ljudligt, tills en dag (när jag inte var hemma) och de slogs som djur och polisen kom. Nåja... Just nu lugnt och sköönt i Sherwoodskogen...

Carin sa...

anna malaga: jag tycker också det är bra att grannarna lägger sig i, svårt bara att veta när... man vet ju inte om de bara är hetlevrade och håller sig till att skrika eller om knytnävarna hänger i luften. Just nu är det lugnt iaf. Skönt att din granne också tycks må lite bättre :)

karlavagnen: ja, här i södern går det vilt till! Jag har ju haft en del av den varan med, högljutt sex, hundar och annat smått & gott, men som sagt, vem bryr sig om det i jämförelse? Nu ska jag på allvar fundera på att flytta iaf!