fredag 3 augusti 2007

Distraktion

Mitt andra möte igår med sierskan var både nyttigt och lite av en besvikelse. Hon hade både bytt namn och arbetsmetod och använde sig inte längre av Tarot utan av massage. Resultatet var mycket mer av ett samtal än det flöde av information, svar och klargöranden jag fick förra gången. Men jag fick höra en del som jag behövde höra. Konstigt att man inte kan ge sig själv goda råd utan att de måste komma från någon annan för att man ska förstå allvaret. Essensen i alla fall var distraktion; jag måste distrahera mig, läsa ännu mer än vad jag redan gör och alltid se till att ha bra böcker till hands, träffa mina vänner mer, börja med yoga kommer förändra mitt liv radikalt, överhuvud taget stimluera min spirituella hunger lite bättre än vad jag kanske har gjort hittills. Hon lånade mig också en bok om hur man finner inre frid, Paz Interior. Och med tanke på att hon lyssnade, gav råd och masserade i en timme för 20 euro så kan jag knappast klaga. Dessutom är hon mycket trevlig, glad, en vanlig tjej som drog paralleller till sig själv och sitt eget liv.

Jag tar henne på orden och beger mig nu på byferia i El Gastor i Cádiz i helgen.

Avslutningsvis, säg inte att Harry Potter är ytlig litteratur! Jag som har tendens att klaga på mig själv för att jag tänker för mycket, ifrågasätter mina egna tankar och deras värde, älskar följande stycke:

"Tell me one last thing, said Harry. Is this real? Or hast this been happening inside my head?
Dumbledore beamed at him, and his voice sounded loud and strong in Harry´s ears though the bright mist was descending again, obscuring his figure.
Of course it is happeing inside you head, Harry, but why on earth should that mean it is not real?"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dumbledore var en klok man! Jag gillade verkligen den meningen också. Han har helt klart en poäng.

Carin sa...

anna: ja, det var han verkligen! Har inte du åkt än..? :-)

KARLAVAGNEN sa...

Kom upp till Madrid i höst!

Carin sa...

karlavagnen: Det vore skitkul! Det enda jag sett av Madrid är flygplatsen än så länge...

KARLAVAGNEN sa...

Bra! Då räknar jag med att se dig i höst. Mitt hus är ditt. Vi hörs!
Hälsningar från sommarfagert Halmstad!

Carin sa...

Åh, vad kul!!!!!! Jippieeeee! :-)
Njut av ditt Halmstad och hojta till när du är tillbaka i Spanien.