onsdag 1 augusti 2007

Ordlös onsdag - vardagskonst



Fler bidrag

20 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Snyggt! Jag blev verkligen imponerad av Algeciras hamn och även av det moderna färjeläget.

Carin sa...

anna malaga: Jag har aldrig varit i Algeciras, men nån dag så ska jag ta färjan över till Marrocko! Málagas hamn är ju inte mycket att skryta över, men den håller på att bli bättre. Dessa kranar är kanske inte direkt vackra, men man får liksom känslan av att de har liv, lite som enterna i Sagan om Ringen :-)

Anonym sa...

Mäktigt värre!

Admin sa...

Tänk va häftigt det kan bli av ställningar och dyl. Bra linjer!

Susanne sa...

Men, det är ju stolar ju! Med alltför smala ryggstöd förstås. Och varför vetter de inte utåt havet? :-)

Anonym sa...

Det ser imponerande ut! Fint foto.

Carin sa...

härensjö: ja, faktiskt, just mäktigt. Tack!

maleé: Ja, jag gillar dem, tack!

susanne: ja, precis, hehehe! kanske Málagas forntida kunga träder fram i natten, fäller ut och vänder stolarna rätt för att njuta av utsikten :-)

nilla: Tack så mycket!

Brazilian Linda sa...

Ja de var verklien vardagskonst... många skulle nog int se det vackra i det. Fint att du visade oss!

Anna-Eva sa...

Jag får det till nåt ur en rymdfilm, men tjusigt är det.

Sara sa...

Snyggt foto, fina färger! Min första tanke var "jättestolar" innan jag insag att det var mer konstruktivt...

Anna Malaga sa...

Öööhhh...var det Malaga? Snacka om att jag har dålig lokalkännedom ;-)
Tyckte att de var lika fina som i Algeciras i alla fall!

Carin sa...

brazilian linda: Tack! Faktum är de egentligen gör sig bättre på bild än i verkligheten, brukar ju oftast vara tvärtom.

anna-eva: fantasin får leva fritt! Varför inte rymden? :-)

sara: tack! ja, varför inte jättestolar, kanske inte så bekväma, men ändå... :-)

anna malaga: hehe jag var inte säker på hur jag skulle tolka din kommentar... men visst är det i Málaga!

Pumita sa...

Tänkte precis som Susanne: Det ser ju ut som jättestolar... eller Mecano-delar i jätteformat. :D

Anonym sa...

Vackra linjer, som ett modernt konstverk på något sätt

Carin sa...

pumita: mecano, just det! haha

mimo: tack, och ja, precis!

Nejma sa...

Jättecool bild! Vardagskonst när den är som bäst. Jag har sett dom där lastkranarna många gånger, tycker att dom är imponerande. Men visst ser dom ut som jättesolstolar?

Nejma sa...

Förresten, jag tycker verkligen att ni ska ta båten över till Ceuta allihopa! Det är en mysig liten stad.

Carin sa...

Nejma: Tack så mycket, ja visst är de häftiga! Och jag håller med, de ser ut som jättestolar, eller möjligtvis levande byggkranar :-)
Det får definitivt bli Ceuta nån gång, hört att det ska vara fint!

Lena sa...

Jag håller med Anna-Eva, fotot ger helt klart rymdfilmsassociationer. Påminner om de där högbenta sakerna i Star Wars som snubblar när de får rep kring benen.

Carin sa...

Lena: Ja, det har du rätt i. Roligt att fotot satte fart på folks fantasier :-)