fredag 10 augusti 2007

Lugnet innan stormen

Om inte ens en timme landar lillasyster och hennes två kompisar i Málaga. De ska själva ta sig hem till mig så jag njuter nu av de sista lugna timmarna innan orkanen bryter loss. Det är tredje året lillasyster, som är 13 år yngre än mig, kommer till ferian, så jag vet vad jag talar om. Första året var de lite blyga och häpna över tillställningen och skrämdes en aning av killarna som bokstavligen attackerade dem. Om än bara en aning. Förra året var de tjejerna som sprang efter killarna... Nu är de tre vackra 19-åringar som kommer. Ändå känner jag mig lugnare nu än tidigare år, har bestämt mig för att hönsa mindre. Jag menar, visst lillasyster kommer alltid att vara LILLA syster, men när jag var 19 hade jag redan flyttat hemifrån och hon är definitivt inte mindre mogen än jag var då. Det blir förmodligen de som tar hand om mig snarare än tvärtom. Och jag kommer inte sakna distraktion de närmaste tio dagarna...

Ikväll blir det stort fyrverkeri, brukar vara något alldeles makalöst! Och konsert på stranden, MTV Málaga Summer, med bland annat Carlinhos Brown och Orishas på scen.

Inga kommentarer: