tisdag 28 augusti 2007

Gummimus

Jag heter Carin och jag är tangentbordsmissbrukare.

De enda bokstäverna som går att läsa på mitt tangentbod är Q, W, Z, X F, B och J. Resten är bortnötta sedan länge till alla besökares förtret. Jag har däremot, trots pekfingervalsen, rätt bra koll på var jag ska slå ned mina fingar. Jag skriver inte hårt för att jag är arg, inte för det mesta i alla fall. Jag bara gör det.

Men igår slog jag faktiskt sönder min mus. För att jag blev arg. Om än bara en väldigt kort stund. Jag har lite svårt att hantera när det går väldigt långsamt, när det färgglada lilla hjulet som betyder att datorn tänker, bara snurrar och snurrar. Många gånger helt omotiverat. Jag vill öppna ett dokument, vad finns det att tänka på?! Det var ju inte musens fel. Men som så ofta fick en oskyldig på nöten för någon annans brister....

Jag skulle vilja ha en gummimus. Eller kanske bara en liten gummiboll att slänga i väggen när det behövs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carin
Detta kan vara något för dig!
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/spainstore.woa/wa/RSLID?mco=9469F803&nplm=TM751

/Richard

Carin sa...

Tack Richard! Ja, det kanske kunde vara nåt, son tur är använder jag dock ett annat tangentbord hemma, så det är inte ibooken som blir misshandlad.