söndag 26 augusti 2007

Teknikens under

Har denna soliga, underbara söndagsförmiddag spenderat en timme med att försöka ställa in min video som jag inte använt på 100 år. För att spela in Formel 1. Inte till mig...

Först visade det sig att det gick bra att bara välja kanal på TV-n och trycka på rec så spelade den in rätt. Sedan upptäckte jag att om jag stängde av TV-n slutade den att spela in och bestämde mig för överkurs, dvs programmera TV och video så som det ska vara enligt instruktionsboken. Efter många turer och svordomar hade jag lyckats programmera bort alla TV-kanaler både på TV och video, Tele5 där Formel 1 visas, försvann helt och ersattes av Antena 3. Nu gick det inte heller längre att spela in bara genom att sätta på TV-n och videon på rec...

Jag stängde av alltihop. Lagom frustrerad. Inte för att jag bryr mig om Formel 1, men av principskäl. Jag hatar när något som bör vara enkelt plötsligt blir omöjligt.

Så en halvtimme senare gav jag mig på det igen. Autoinstallerade om TV-programmen, och tro det eller ej, plötsligt var Tele5 där igen. Så nu tycks inspelningen fungera. Men TV-n kan jag inte stänga av.

Inga kommentarer: