onsdag 8 augusti 2007

Ordlös onsdag - utmaningar



Fler inlägg

19 kommentarer:

Admin sa...

Associerar direkt med min rubrik från förra veckans ordlösa onsdag - även om den handlade om kaniner :-)

Run baby - RUN!

Himlans bra action-bild!

Susanne sa...

Usch då, en tjurrusning verkar livsfarligt. Du stod väl på en säker plats?

Thomas & Jenny sa...

Oj oj... Verkar farligt. Vart tog du den??

Anonym sa...

Kanon bild, riktigt bra tajming och fokus.

Carin sa...

maleé: hehe ja, det är på pricken! action var ordet!

susanne: faktum är att jag trodde det, men det hela slutade i kaos och tumult, dock utan blodvite... vi stod innanför en barriär av träpallar, men rätt som det var kom kalven rusande, för hög fart för att stanna, flög över staketet och landade bland folk och stolar, några av oss räddade oss in i huset, kalven efter, in i hallen och där stod vi och höll emot den ganska tunna innerdörren medan kalven stångade hornen mot glasrutorna... action som sagt! :-)

thomas & jenny: bilden är tagen på byferian i El Gastor i Cadizprovinsen i lördags.

härensjö: Tack! Jag är själv nöjd men tackar snarare min lyckliga stjärna än min skicklighet som fotograf. Jag tog massor med bilder med min digitalkamera som blev ok men utan känsla. Det här fotot tog jag dock med min mobil som egentligen har en riktigt usel kamera.

Anonym sa...

Uj, sådana mardrömmar har jag ibland. Jag springer och springer och tjuren kommer efter mig. Inte hinner jag undan... men vaknar precis innan katastrofen är ett faktum.

Mycket känsla i bilden!

Sofia Eriksson sa...

Fantastiskt att kunna fånga en sådan bild med en mobilkamera!!

Sara sa...

Vilken bild! Som ett konstverk. Fint!

Carin sa...

nina: usch, ja, det låter verkligen som en mardröm! Det var ganska läskigt i verkligheten också!

sofia: ja, jag är själv impad, jag har haft min mobil i ett år och bara tagit usla foton, för kameran är helt enkelt usel... men här ville det sig :-)

sara: tack!

Susanne sa...

Oj, vilken utmaning det blev med den händelsen. Tur att dörren höll för hornen.

Carin sa...

susanne: ja, det var några svettiga minuter!

Åsa sa...

Oj, vilken bild, man får ju hjärtat i halsgropen. Häftigt!

Carin sa...

åsa: Tack, ja hjärtat i halsgropen minst sagt hehe :-)

Pumita sa...

Ojojoj, det där såg farligt ut! *iiik*

Carin sa...

pumita: ja! rätt så..!!

Nejma sa...

Härlig action bild! Snacka om att fånga ett ögonblick,

Läskig historia med kalven som kom in i huset. Hur fick ni ut den sedan?

Carin sa...

nejma: tack, ja, det var just i rätt ögonblick, ibland har man turen med sig!
Kalven backade ut så småningom med hjälp av folk som drog henne i svansen.

Kent Filppu sa...

Härligt med en actionbild. Tack också för historien runt den. Du manifesterar verkligen att det viktigaste för att ta ett bra foto är att fota mycket. Kanonbild.

Carin sa...

kent filppu: Tack så mycket!