onsdag 29 augusti 2007

Nån som vill byta?

Första halvtimmen i morse sa lilla barnet i lägenheten bredvid oavbrutet med 30 sek mellanrum "eeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh". Inte argt eller ledset, bara väldigt högt. Hon avlöstes sedan av hunden mitt emot som skällde oavbrutet i en halvtimme. Liten och ettrig är den. När den tystnat satte byggarbetarna igång. En stund därefter hörde jag att jag återigen hade en duva på vinden. Efter några timmars kämpande har den nu tagit sig ut på andra sidan skynket, dvs in i min lägenhet och jag har den senaste halvtimmen försökt få den att flyga ut. Utan att lyckas. Duvor är så äckliga att jag kan börja gråta! Jag vill definitivt inte ha dem så nära, flygandes och flaxandes på mina bjälkar, klängandes i mina gardiner, sittandes på min säng. Men utan att se de två stora öppna fönstren. Tröghuvud!

Till saken hör att jag har annat att göra. Deadline på fredag. Dah!

Nån som undrar varför jag är trött på att jobba hemma?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig! Äckliga, äckliga duva!

Anna Malaga sa...

Vill du byta mot en familj med tre vuxna sóner och ett obestämt antal barnbarn? Senaste koversationen jag hörde:
-Snälla mamma, lât oss bo här, jag lovar att jag är ren nu... jag kan göra ett blodprov, sâ fâr du se......annars skär jag handlederna av mig!
-Det kunde du väl ha gjort innan du kom hit?

KARLAVAGNEN sa...

Var katten är du Anna? Jag har myst omkring idag och träffat en gammal kompis samt barnvaktat en förtjusande ung man och haft givande konversationer om Bu och Bäää... Jo han är cirka 7 månader gammal...

Carin sa...

anna: Tack för sympatin! Men jag vann kriget, duvan åkte ut till slut med huvudet före!

anna malaga: instämmer med karlavagnen: var är du??? och varför?? och nej tack, jag tror jag är rätt nöjd med mitt liv :-) var väl det du ville uppnå eller?

karlavagnen: mmmmmmys, hälsa den förtjusande unge mannen!

Anna Malaga sa...

Mâste pâpeka att den här familjen flyttade in i huset lângt efter oss... nu ska VI flytta ;-)

Carin sa...

anna malaga: oj, där ser man! hoppas det inte bara beror på grannarna. Men det är ju roligt och nyttigt att röra på sig då och då som sagt!