lördag 18 augusti 2007

Flytt?


Det har varit på väg länge. Jag har känt det inom mig. Rastlösheten. Måste vidare. Till något nytt. Jag är en flyttfågel. Kanske hittar jag hem en dag, kanske är rörelsen min grej. Jag har inte vetat vart, inte kunnat sätta fingret riktigt på vad jag faktiskt ville. Men så föll det på plats härom dagen. Jag vill ha en lägenhet utanför stan, vid havet, i ett lugnare område, nära tåget, ett rum till, mer plats för mig och besökare, balkong och i bästa fall även en parkeringsplats. Jag trodde inte jag ville flytta från Málaga så jag blev själv förvånad. Det kanske inte är för alltid, jag kanske vantrivs. Men jag måste prova.

Så jag började titta och svara på annonser och la själv in en utan alltför stora förhoppningar. Idag fick jag ett svar. Jag har inte sett den än men det låter bra; 60 kvadratmeter, sov- och vardagsrum, nybyggt, stor terrass, pool, nära havet, parkering. I Carvajal, strax innan Fuengirola.

Men nu får jag lite ångest och inser att om jag flyttar kan jag inte ens gå ut och äta utan att behöva sova över hos någon eller passa sista tåget som går 23.00. Å andra sidan, om jag bor så kan jag skaffa bil när jag får råd. Det skulle vara omöjligt där jag bor nu.

5 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hej! Flytta! Det är bra att flytta och byta miljö! Kolla vatten trycket i duschen och har nya plejset takbjälkar?
Hälsningar från Halmstad och kanske 20 grader och under en blå men ulliga moln!

Mats sa...

Rocka loss. Flytta!

Men...

du kanske skulle ta något som ligger lite närmre? På det sättet behöver du ju inte oroa dig för att det ligger för långt från vänner och kan ta taxi om det skulle knipa nån gång? Och det kanske känns mindre drastiskt (om du nu inte är ute efter att verkligen vara drastisk...)

Carin sa...

karlavagnen: javisst är det bra att byta miljö, det kanske är nyttigt att göra det med jämna mellanrum. Och ja, det finns ju en del saker man lärt sig att titta efter hehe

Mats: du har rätt, det är nog så jag ska tänka, lite närmare Málaga... eller kanske i Málaga men i ett lugnare område. Usch ja svårt det där!

Anne sa...

Svårt det där, men man känner när det är dags att röra på sig. Hoppas att det blir som du vill!

Carin sa...

anne: tack! det hoppas jag med. Vore dock lättare om jag kunde komma fram till exakt vad det är jag vill. Och sedan inte ändra mig nästa dag... Inte bara veligheten som är problemet, det finns ju annat som begränsar också som pengar och sånt. Men tids nog.