tisdag 21 augusti 2007

Velpotta

Jag har fått flera svar på min annons om "lägenhet sökes", imorgon skulle jag titta på den i Carvajal. Och nu har jag tackat nej till den och de andra. Jag fick kalla fötter helt enkelt och drog mig ur alltiop innan jag ens börjat. Inte för alltid dock. Jag vill ha något större, jag hatar att jag inte kan ta emot gäster utan att känna mig skitstressad för att alla ska sova och klämma ihop sig på mina 40 kvadrat där jag dessutom ska försöka få arbetsro. Jag vill bo lugnare, jag är lagom trött på alla centrumljud. Men det är inte läge att flytta just nu.

Förra veckan fick jag väl lite panik när jag hade huset fullt och tänkte att det var nu det skulle ske. Men nu när allt återgått till det normala blev jag plötsligt alldeles matt över tanken på en flytt. Det kostar ju, hyran skulle dessutom bli högre. Och så är det där med det sociala. Att inte bara kunna mötas upp för en kaffe efter jobbet, gå ut och dricka några drinkar eller över huvudtaget träffa vännerna spontant. Jag tror jag flyttar från centrum ganska snart, men antingen måste jag invänta det perfekta läget eller den dagen jag kan köpa bil. Jag avvaktar lite i alla fall.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är om det är värt det alls. Det sociala vakuumet som uppstår trots att man försöker få det att funka. Och du vet, det spelar ingen roll om du har en bil. Efter en drink kan du ändå inte köra. Mineralvatten på en barrunda, hur kul är det...

/Ökad trafiknykterhet är ett av NTFs prioriterade områden

Carin sa...

anonym: nej, jag vet, inte lätt det här inte... men har man en bil kan man ju välja när man ska åka hem och är inte hänvisad till sista tåget som går 23, om man nu har turen att bo vid en tågstation! Och man måste ju inte dricka alkohol. San Miguel 0,0 är jättegod! :-)

Anna Malaga sa...

Hihi, men du kunde väl ha tittat på dem i alla fall? ;-)
Bil är viktigt, åtminstone som kollektivtrafiken ser ut nu. Jag hade fått spader utan bil i längden.
När vi träffas måste jag berätta varför jag inte vill bo i Fuengirola...

Carin sa...

anna malaga: ja, jag vet, jag kunde tittat på den, men jag kände mig lite lat, det skulle tagit en halv dag och jag överväldigades plötsligt av känslan att det var fel. Ja, nyfiken på varför inte Fuengirola! Å andra sidan är det inte min favoritplats på jorden heller av en massa skäl, men det finns några guldkorn mellan bycentrumen. Men som sagt, velig är jag och just nu funderar jag på kanske Limonar istället...

Anna Malaga sa...

Jag hade gärna bott i Limonar eller i vid nya Playa de La Misericordia, men min plånbok gillade inte iden... ;-)

Carin sa...

anna malaga: nej oj nej! Och jag ska inte köpa, men tänkte att man kanske kan kolla priserna för att hyra. annars kanske jag får dra mig åt Pedregalejohållet.

Anna Malaga sa...

Hoppas du hittar något bra. Nu i september-okt är ju rätta tiden att leta utanför centrum.
Jag ska också flytta i höst.. tror jag.

Carin sa...

anna malaga: ja, det verkar vara hyrarens marknad, jag fick väldigt många svar på bara några dagar på min annons på compraventa.com
Vart ska du flytta!!!???