torsdag 28 juni 2007

La gruuuhhhuuuuaaaa

Jag hade hyrbil tisdag-onsdag, parkerade på Plaza de la Merced sent i tisdagskväll. Igår när jag kom ut för att ta bilen och köra till Nerja var den inte där. Jag bara stod och glodde säkert i flera minuter. Snacka om att jag kände mig handfallen. Jag traskade moloken bort till lokalpolisen och undrade vad jag skulle göra, varpå han gav mig numret till polisens bärgningstjänst. De hade mycket riktigt tagit hand om min lilla Fiat Panda. Jag kunde hämta den på ett parkeringshus bredvid Corte Inglés. För 68 euro. Bläääääää. Där gick en stor del av semesterkassan.
Jag är inte på så bra humör idag.

Jag tyckte själv att jag parkerade på en p-ruta, kanske inte helt och hållet, men tillräckligt för att vara i Málaga. Men tydligen inte. Det lustiga var att det envisades med att upprepa att bilen hade hämtats kl 24.18, men då var jag fortfarande i Marbella. På lilla lappen de satt på rutan stod 23.55. Jag var inte i Málaga förrän 1.30.

11 kommentarer:

Mirabelle sa...

Shit, vad snopet. Jag hade också stått och bara glott, blinkat några gånger och hoppats att allt bara var en ond dröm! På tal om drömmar, det är temat för min nya blogg!! Kanske hjälper mig att infria dem tänkte jag :D

Anonym sa...

Svinpälsar!

/;

Carin sa...

mirabelle: ja, minst sagt snopet, för några sekunder undrade jag om jag hade inbillat mig alltihop, att jag inte alls hade bil, eller kanske parkerat någon helt annanstans. Jag håller koll på din nya blogg, kul!

anonym: svinpälsar är vad de är! :-)

Anonym sa...

Usch vad irriterande! Min första tanke var dock att den var stulen vilket kanske hade varit värre... Störigt i vilket fall!

Carin sa...

anna: egentligen hade det ju såklart varit mycket värre om den var stulen och jag hade förmodligen aldrig kommit iväg på mitt reportage... Men lite ego som jag är tänkte jag att en stulen bil täcks av hyrbilsfirmans försäkring medan en bortforslad bil får jag betala ur egen ficka eftersom det är mitt och bara mitt fel...

Anonym sa...

Om det är någon tröst så är holländska p vakterna miiinst lika taskiga... Och oprofssiga och dyra...

Carin sa...

karlavagnen: tack för trösten... det är ju bara att bita i det sura äpplet liksom, det var väl trots allt delvis mitt fel...

Anna Malaga sa...

Det menar du inte??? Fy tusan!
Jag fastnade förresten i ett vägarbete pâ kustvägen pâ hemvägen, om det fâr dig att känna dig lite bättre..;-)

Carin sa...

anna malaga: Costa del Sol är helt enkelt inte till för bilburna, det är vad jag alltid har sagt. Jag fortsätter att skumpa buss och tåg ett tag till! :-)

Pumita sa...

Usch, vad trist! Men protestera hjälper knappast... :(

Carin sa...

pumita: nej... jag tror inte det, även om tanken flög förbi... Men nej, spansk byråkrati är inte att leka med så man börjar inte rota i onödan, 68 euro ska tydligen ha varit ganska billigt trot allt.