onsdag 13 juni 2007

Påsken vara skall till midsommar

Några veckor innan påsk, dvs i mars, skickade min älskade mamma ett stort kuvert till mig innehållande påskpynt till ett påskris och en kökshandduk med påskmotiv. Det aldrig kom fram. Jag vet att de små lapparna från posten som talar om att jag har ett paket att hämta ut ibland försvinner i min trappuppgång, brevbäraren slänger posten på golvet och ibland blåser saker och ting iväg när folk går in och ut. Jag gick till posten och frågade om de möjligen kunde titta om det fanns något till mig. Nej, icke. Inte om brevet inte var rekommenderat. Vänta på lappen, sa tjejen på posten surt. Den har förmodligen redan kommit men försvunnit, sa jag lika surt. För säkerhets skull gick jag dit igen, i hopp om att bli expedierad av någon som kunde tänka sig frångå sina principer. Nej, samma sura tjej igen. Jag frågade vad som hände om paketet inte hämtades ut. Det skulle då skickas tillbaka till avsändaren. Vilket mycket riktigt skedde. Så några dagar innan jag kom till Sverige, gjorde mitt påskpaket också det.

Ganska mycket onödigt arbete bara för att posttjejen vägrade titta efter om mitt paket låg och skräpade någonstans. Ska man verkligen behöva skicka minsta lilla paket rekommenderat?
Jag skickade en parfym till min lillasyster förra sommaren, den kom aldrig fram. Jag litar inte på spanska posten.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Byggare Bob! Tycker du ska drämma i med klubban lite! Skämt åsido, håller med dig. Vet precis vad du menar!!! Jag skickade något till Anna i Malaga med bud och det tog evigheter!!! Å andra sidan väntar jag fortfarande på ett födelsedagspaket som skickades mellan Sverige och Nederländerna. Sådär 7 år senare...

Carin sa...

karlavagnen: hehe, ja, jag kanske borde ta med mig hammaren näst agång för att liksom sätta hårt mot hårt. Nej, posten är inte mycket att ha här om det är viktiga saker eller bör komma fram till ett visst datum. Så du har hoppet kvar fortfarande, om födelsedagspaketet, det tycker jag är imponerande :-) Jag kanske inte borde ge upp vad gäller syrrans parfym heller... å andra sidan är det ju färskvara...