lördag 30 juni 2007

Antiklimax

Förutom lite pill med radannonser och evenemang på måndag och tisdag är jag klar med mitt bidrag till julitidningen. Puh. Det har inte varit någon särskilt jobbig eller stressig månad, ändå känns det som om just det faktum att det äntligen är semester fick 11 månaders jobb att plötsligt falla tungt på mina axlar. Jag har varit extremt osocial hela veckan och låter helgen fortsätta i samma anda. Jag är trött och därför väldigt glad att jag inte behöver skriva mer på ett tag, men jag saknar pirret som borde infinna sig nu. Det borde spritta i kroppen av tanken på att juli ligger framför mig med lediga, lata dagar, om en vecka åker jag till Dublin. Men nej...

Men det kommer kanske.

2 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Jag tycker det lâter som om du behöver vila.
För mig har det ocksâ blivit lite mycket nytt, och jag har knappt fattat att det är sommar och att man ska bada, gâ pâ glassbarer och sânt...

Carin sa...

anna malaga: Ja, kanske är det så... det blir nog bra till slut :-)
Förstår att du känner dig en aning omtumlad, det tar väl några dagar innan man varvar ned och inser att man kan och får slappna av och koppla bort alla måsten. Men jag kan liksom du inte fatta att det är juli snart... vart tog juni vägen????