fredag 15 juni 2007

Mitt färgglada hem


Jag är faktiskt helt hopplös när det gäller presenter. Dels för att jag är usel på att komma på bra grejer, dels för att jag alltid hittar en himla massa bra saker till mig själv. Det blir liksom alltid "en julkapp till syrran och en till mig, ett paket till mamma och..." osv. Så idag när jag skulle gå på jakt efter 19-års present till lillasyster sprang jag på denna himla fina persienn, för halva priset dessutom, endast 23:50 euro. Kunde inte motså frestelsen. Min lägenhet börjar så smått likna ett riktigt Almodovarhem. Med oranga gardiner, några vita väggar, en turkosblå vägg, lite guldgula inslag, blått-gult-grönt-rött-vitt-rutigt kakel i köket och blå-gult i badrummet. Ytterdörren är röd och pryds av en stor blomma. Jag kan tyvärr inte skryta med att vara konstnären bakom ett enda av alla dessa färgglada inslag. Däremot skulle jag aldrig få för mig att måla om. Även om det är vansinnigt snyggt med caffelattefärgade väggar och vita soffor kan jag inte riktigt andas, än mindre skulle jag våga varken äta eller röra mig.

Och förresten, det blev en present till syster också. Fast vad är hemligt.

Inga kommentarer: