torsdag 25 januari 2007

Absolut Vinter

Just nu är det så kallt här att det blivit ett rent nöje att diska. Då får jag stå med mina stelfrusna händer under rinnande varmt vatten. Det regnar lite också, men det är bra!

Jag har suttit med morgonrocken utanpå kläderna hela dagen och känner mig som en tokig hemmafru. Än återstår många timmar framför datorn. Deadline närmar sig med stormsteg! Jag får nog korka upp en flaska vin för att hålla värmen.
Inte konstigt att ryssarna dricker så mycket vodka!

2 kommentarer:

Anne sa...

Jag står här på jobb och tittar ut över ett vackert Köpenhamn. Det kom snö inatt och solen lyser från en blå himmel. Hade varit skönt om man kunde få njuta lite av detta.
Det som aldrig slutar att förundra mig är det verkar inte finnas plogbilar i Danmark... Eller så är det ett sätt för värkstäderna tjäna pengar....

Carin sa...

Hej hej, kul att se dig här :) Låter så mysigt med ett snövitt Köpenhamn! Det har snöat i Málagaprovinsen också, inte på kusten dock. Totalt kaos bara det kommer några millimeter... Nere hos oss hara det bara regnat, världens åskväder i går!