söndag 14 januari 2007

Fler pussar till folket!

Häromkvällen mailade jag svenska Utbildningsdepartementet. Jag undrade vem jag kunde intervjua i ett särskilt ämne. Klockan 8 morgonen därpå hade jag fått svar från en politiskt sakkunnig som gav mig både direktnummer och mobil och sa att jag gärna fick ringa.

Samma dag ringde jag andalusiska regionalmyndigheten för att ställa några frågor om ett stort infrastrukturprojekt på Costa del Sol. Det var andra försöket. I våras slutade det med att jag gav upp. Ingen, INGEN!!! visste vem som var ansvarig.
Nåväl, denna gång gick det bättre. Efter att ha slussats vidare, och ringt upp igen, en sisådär fem gånger, fick jag tag på en Silvio på pressavdelningen. Han bad mig maila frågorna. Efter några timmar svarade han att frågorna vidarebefordrats till kommunikationsansvarig samt dennes telefonnummer. Signerat med "Puss".

Min erfarenhet är att svenska myndigheter är oerhört snabba och professionella när det gäller att bemöta pressen. Spanska myndigheter har i ärlighetens namn en del att lära. Å andra sidan, vilken svensk myndighetsanställd skulle avsluta ett mail med "puss"?!

3 kommentarer:

Unknown sa...

hhmmm....kan tanka mig att du befinner dig precis pa gransen till ett nytt tankande. snart kommer du acceptera tempot, irritera dig over den opersonliga effektiviteten och sakna pussarna i slutet av mailen....:-)
puss

Mirabelle sa...

Vad gulligt!

Blancaflor sa...

Hihihi! Jag vet!

Snygg bild förresten! :)