tisdag 16 januari 2007

För alltid..?

Jag får ofta frågan "Men, ska du stanna där... för alltid?" "Där", är i mitt fall Málaga.
Vad svarar man på det?

Vem vet vad man gör "för alltid"? Vet du?
Jag vet bara att i Málaga har jag just nu mitt hem, sakta men säkert allt fler vänner, ett jobb jag trivs med och familjen bara ett telefonsamtal bort.
Jag är ungefär så nöjd att jag för tillfället inte planerar några stora förändringar i mitt liv.

Något som slagit mig är att det aldrig är spanjorerna som frågar. Å ena sidan är de, särskilt "los malagueños", så hemmakära, att de borde förundras av en önskan att bosätta sig så långt hemifrån. Å andra sidan är de så hemmakära att de vet precis varför jag stannar.

3 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Precis vad jag tycker. Jag tror nog att jag kommer att stanna här i väldigt mânga âr, men "för alltid" är ett uttryck jag inte riktigt gillar.
Klart att de flesta malagueños tycker att det är självklart att du ska stanna här! Como esto no hay nada ;-)
Men mânga brukar bli förvânade över att man bor här SJÄLV dvs utan sina föräldrar och syskon. En spanjor skulle aldrig vilja bo sâ lângt frân sin familj. Men flygplatsen ligger ju nära...

Mats sa...

Man ska ju leva i nuet!

Man ska köra på så länge det känns bra - en vecka, ett år, ett liv.

Snart kommer jag och hälsar på, å vi får väl se hur länge jag stannar... ;)

Carin sa...

Ja, Anna, flygplatsen ligger nära och tack och lov gör den det i Sverige också. Man blir ju rätt poppis som långhelgsnöje :)

Mats, du får stanna så länge du vill!!!