torsdag 11 januari 2007

Lycka är...

...när de bryter upp gatan utanför fönstret med asfaltsborr som skriker i öronen, oavbrutet från klockan 9-18, under flera veckor. Och de blir färdiga. Och det blir alldeles tyst...

Nåja, att det skulle bli tyst i centrala Málaga, var väl en lätt överdrift. Men allting är ju relativt.

Tilläggas ska att jag en våning upp, bakom stängda fönster, fick lätt panik av oväsendet. Medan byggkillarna inte ens hade hörselskydd.

En annan dag ska jag berätta om fler spännande ljud på min gata!

3 kommentarer:

Anna Malaga sa...

JA! Passa pâ att vila upp dig, för snart är det carnaval och sen Semana Santa!

Carin sa...

Ärligt talat passerar karnevalen i Málaga ganska obemärkt. Men under Semana Santa får de väsnas hur mycket de vill. Jag är en hängiven fan. Bara jag hör trummorna och trumpteterna på avstånd får jag fjärilar i magen.

Anna Malaga sa...

Gillar du processionerna? Jag tycker de är helt fantastiska, men det är tyvärr fâ svenskar som delar den uppfattningen...
Det är mest stämningen jag gillar: doften av rökelse, fullpackat i centrum vid fyratiden pâ morgonen, bärarna som svär(!) över sin tunga börda. Min favorit är La Esperanza, den är verkligen helt enorm och gâr HELA natten.